Performancing Metrics

واکنش مسکو به قطعنامه پارلمان اروپا علیه رسانه‌های روسی | اتاق خبر
کد خبر: 382101
تاریخ انتشار: 4 آذر 1395 - 21:28
یک مقام ارشد وزارت امور خارجه روسیه گفت، قطعنامه پارلمان اروپا علیه رسانه‌های روسی تعرض به حقوق شهروندان اتحادیه اروپا در دسترسی آزاد به اطلاعات محسوب می‌شود و در عین حال اعتبار این نهاد حقوقی را با مشکل مواجه می‌سازد.

اتاق خبر: کنستانتین دولگوف، کمیسیونر حقوق بشر وزارت امور خارجه روسیه از اقدام پارلمان اروپا به تصویب قطعنامه‌ای به منظور مقابله با رسانه‌های روسی به شدت انتقاد کرد و این حرکت را در تضاد با حقوق شهروندان اروپایی در خصوص دسترسی آزاد به اطلاعات خواند.

پیش از این پارلمان اروپا قطعنامه‌ای را علیه برخی از رسانه‌های روسی نظیر خبرگزاری اسپوتنیک و شبکه خبری راشاتودی به تصویب رساند.

دولگوف در این باره به خبرگزاری نووستی گفت: به طور قطع، چنین اقدامی تعرض به حقوق بشر است اما آنچه از اهمیت بسزایی برخوردار است این است که چنین تصمیمی بر اساس محاسباتی مبهم اتخاذ گردیده است.

وی ادامه داد:‌ بیش از نیمی از اعضای پارلمان اروپا از چنین قطعنامه‌ای حمایت نمی‌کردند. این نشان می‌دهد که سیاست اعمال تحریم‌های غیرمستقیم علیه رسانه‌های روسی شاهد حمایت کاهنده‌ای حتی در اتحادیه اروپا و نهادهای مربوط به آن است.

دولگوف افزود، تهیه‌کنندگان این قطعنامه می‌خواهند نسبت به عملکرد نهادهای روسی شبهه ایجاد کنند.

وی تأکید کرد: چنین تصمیمی اعتبار پارلمان را با آسیب مواجه می‌سازد زیرا در واقع برخلاف مبانی بنیادین دموکراسی است.

منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید