Performancing Metrics

جانشین دایی بالاخره ظهور کرد | اتاق خبر
کد خبر: 382143
تاریخ انتشار: 5 آذر 1395 - 08:04
بازتاب درخشش آزمون در رسانه‌های معتبر جهان
درخشش سردار آزمون در روستف بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های فوتبالی معتبر جهان داشت.

اتاق خبر: سردار آزمون چهارشنبه شب در پنجمین دیدار تیمش در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان عملکرد خوبی از خود نشان داد و توانست دروازه بایرن مونیخ را باز کند. او روی گل سوم تیمش نیز نقش موثری داشت تا زمینه‌ساز شکست بایرن مونیخ شود و به تیمش کمک کند گام بلندی برای صعود به لیگ اروپا بردارد.

بعد از بازی درخشان آزمون، رسانه‌های معتبر اروپایی به تمجید از ستاره جوان تیم ملی ایران پرداختند. پایگاه اینترنتی sofoot درباره آزمون نوشت: جوان، بااستعداد و زیبارو، این‌ها همه ویژگی‌هایی است که در نگاه اول از آزمون به چشم می‌خورد. پسر جوان ایرانی به نظر می‌رسد ظرفیت بسیار بالایی برای تبدیل شدن به بازیکنی در حد و اندازه علی دایی و علی کریمی را دارد. او اکنون با سن کمی که دارد توانسته در فوتبال اروپا نامی برای خود دست و پا کند و به نظر می‌رسد او نه تنها ستاره بعدی تیم ملی ایران بلکه ستاره بعدی قاره آسیا در سطح بین‌المللی باشد.

سردار آزمون جوان که فوتبالش را از تیم‌های پایه روسیه‌ای شروع کرد در بازی با اتلتیکو مادرید نیز توانست برای تیمش گلزنی کند تا رسانه‌ها به او لقب مسی ایرانی بدهند. آزمون متعلق به کشوری است که خیلی از بازی‌های لیگ باشگاهی این کشور با حضور ۶۰ هزار تماشاگر برگزار می‌شود و مردم آن علاقه زیادی به فوتبال دارند. سه قهرمانی در جام ملت‌های آسیا و چهار صعود به جام جهانی باعث شده که ایران یکی از بهترین تیم‌های قاره آسیا باشد. فوتبال ایران را می‌توان به دوره قبل از علی دایی و بعد از علی دایی تقسیم کرد. بعد از پایان فوتبال علی دایی، ایران نتوانست مهاجمی در حد و اندازه‌های این بازیکن به فوتبال معرفی ‌کند اما به نظر می‌رسد این انتظار به پایان رسیده و اکنون جانشین علی دایی، سردار آزمون است که در روستف توپ می‌زند و اتفاقا در رده ملی نیز گل‌های خوبی برای تیم ملی ایران به ثمر رسانده است. بازیکن یک متر و ۸۶ سانتی‌متری جوان ایرانی همچون علی دایی در زدن ضربات سر تبحر بالایی دارد و البته با ظرافت و سریع نیز هست.

برای اینکه سردار آزمون را در تیم‌های اروپایی ببینیم به نظر باید یک سال دیگر صبر کنیم. آن طور که پیداست، این بازیکن ایرانی می‌خواهد تا زمان جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه باقی بماند و بعد از آن به احتمال بسیار زیاد راهی تیم بزرگی در اروپا خواهد شد.

پیش از سردار آزمون فوتبال ایران به داشتن بازیکنانی چون علی دایی که ۱۰۹ گل در ۱۴۹ بازی به ثمر رساند یا علی کریمی که با تکنیک ناب خود در فوتبال آسیا لقب مارادونا قاره را به خود اختصاص داد می‌بالید. اکنون دلیل دیگری افتخار ایرانی‌ها به یک بازیکن پیدا شده و آن سردار آزمون مهاجم فرصت‌طلبی است که توانسته در بازی‌های مهم با وجود سن کمی که دارد بدرخشد.

همچنین رسانه‌های کره‌ای نیز گلزنی سردار آزمون به بایرن مونیخ را پوشش دادند و فتح مونیخ بعد از سئول لقب دادند و از آرامش سردار آزمون هنگام زدن گل به عنوان یکی از روش‌هایی که بهترین مهاجمان دنیا استفاده می‌کنند نام بردند. همچنین سایت‌های آلمانی نیز به طور گسترده به تمجید از مهاجم گلزن تیم ملی ایران پرداختند و از او به عنوان مهاجمی بزرگ در آینده نام بردند که قطعا تیم‌های اروپایی زیادی خواهان جذبش خواهند بود.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید