Performancing Metrics

منابع صندوق توسعه ملی صرف روستاهای خالی از سکنه نشود! | اتاق خبر
کد خبر: 382329
تاریخ انتشار: 6 آذر 1395 - 12:01
رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی معتقد است: با توجه به آنکه برخی از روستاهای کشور خالی از سکنه است و دامداری و کشاورزی در آنها از بین رفته دولت پس از شناسایی روستاهای واجد شرایط منابع صندوق توسعه ملی را به آنها اختصاص بدهد.

اتاق خبر: فتح اله بیات ، با اشاره به اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی به مناطق روستایی و عشایری، اظهارکرد: توجه به مناطق روستایی و حمایت از اقشار محروم و روستانشین امری بدیهی و ضروری است و در توسعه و آبادانی کشور موثر است اما این پول باید به گونه‌ای مدیریت شود که به مصرف هدفگذاری مورد نظر برسد و خروجی ملموسی داشته باشد.

وی افزود: طبعا پس از تخصیص منابع این اعتبار باید مورد نظارت و بازرسی قرار گیرد تا عده‌ای از آن سوء استفاده نکنند و از ریخت و پاش‌های آنچنانی گرفته شود.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از روستاهای کشور خالی از سکنه است، تاکید کرد: این منابع باید در جایی هزینه شود که بازگشت سرمایه را به دنبال داشته باشد.

بیات گفت: متاسفانه در سالهای اخیر موج مهاجرت به شهرهای بزرگ گسترش یافته و بسیاری از  روستاییان محل سکونت خود را ترک کرده و در کلان شهرها متمرکز شده اند همین امر موجب شده تا کشاورزی و دامداری در این مناطق از بین برود.

وی تصریح کرد: برخی دیگر از روستاییان به دلیل شرایط آب و هوایی به طور موقت و کوتاه مدت از منطقه محل سکونت خود مهاجرت کرده و با بهبود اوضاع دوباره باز می‌گردند لذا دولت باید این روستاها را شناسایی و این اعتبار را در آن دسته مناطق روستایی و عشایری هزینه کند که امکان بازگشت سرمایه در آنها وجود دارد.

ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید