Performancing Metrics

گزارشی از فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم فجر؛ بخش اول+تصاویر | اتاق خبر
کد خبر: 382407
تاریخ انتشار: 6 آذر 1395 - 23:06
تنها ۲ ماه دیگر به شروع بزرگ‌ترین ماراتن سینمای کشور زمان باقی مانده است؛ ۲ ماهی که فیلمسازان را برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به تکاپو انداخته است.

به گزارش اتاق خبر، ،تنها 2 ماه دیگر به شروع بزرگ ترین ماراتن سینمای کشور زمان باقی مانده است؛ 2 ماهی که فیلمسازان را برای حضور در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به تکاپو انداخته و در نهایت نیز بیش از 220 فیلمساز و تهیه کننده فرم حضور در جشنواره را پر کردند.

در این گزارش نگاهی به آثار حاضر در سی و پنجمین دوره از جشنواره فیلم فجر می اندازیم:

جشنواره امسال با «فیلشاه» از مخاطبان استقبال می‌کند

«فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه کنندگی حامد جعفری یکی از آثار بخش انیمیشن این دوره از جشنواره فیلم فجر به شمار می رود که عوامل آن  فرم حضور در جشنواره را پر کرده اند.

این انیمشین قصه بچه فیلی به نام «شادفیل» است که بسیار دست و پا چلفتی است و در توضیح این اثر آمده است:  در جنگلی در آفریقا رییس گله فیل ها صاحب فرزندی می ‌شود که همه انتظار دارند جانشین رییس گله باشد، اما برخلاف تصور همه «شادفیل» بسیار دست و پا چلفتی است و هیکل گنده‌اش همیشه سبب تخریب و خرابکاری می ‌شود..

«فیلشاه» تقریباً ۱۱۵ کاراکتر دارد که از این میان تنها ۶۰ کاراکتر دیالوگ دارند و تنها ۱۵ شخصیت، اصلی هستند

«رفتن» متقاضی فجر سی و پنجم شد

«رفتن» ساخته برادران محمودی به تهیه کنندگی جمشید محمودی فرم حضور در جشنواره را پر کرده است.

«رفتن» قصه عشقی که از همه چیز غیر از  معشوق  رنج می بیند؛ «رفتن» قصه درد است، درد خانه به دوشی، درد مهاجرت.

 

 

در این فیلم رضا احمدی،فرشته حسینی، بهرنگ علوی، نازنین بیاتی، مسعود میرطاهری ، سینا سهیلی، محفوظ محمودی، افشین اخلاقی، و با حضور شمس لنگرودی به ایفای نقش می پردازند.

 

 

«بوف کور» جشنواره را نگاه کنید!

«بوف کور» به کارگردانی احمدرضا معتمدی و تهیه کنندگی سعید سعدی در جشنواره فیلم فجر امسال اکران خواهد شد.

حامد کمیلی، هومن برق نورد، اندیشه فولادوند و علی قمصری، نوازنده تار هم در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

«بوف کور» روایت تعامل دو گروه موسیقی سنتی و متال است و فیلم به بررسی این دو موسیقی پرداخته است.

صاحب «کله سرخ» جشنواره کیست؟

کریم لک زاده هم با «کله سرخ» در این دوره از جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرده است.

بهزاد دورانی، علی باقری، سونیا سنجری، میلاد اکبر نژاد، لیلا طاهرپسند و وحید حبیبیان در آخرین ساخته کریم لک زاده به ایفای نقش پرداخته اند.

«کله سرخ» داستان مردی است که بعد از سال‌ها به زادگاه خود بازمی‌گردد، این فیلم در ارتفاعات فیروزکوه فیلمبرداری شده است.

جشنواره امسال «زیر سقف دودی» برپا می‌شود!

«زیر سقف دودی» جدیدترین اثر اجتماعی پوران درخشنده با موضوع طلاق عاطفی است که بیش از 90 درصد از کار فیلمبرداری شده است.

فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، هوشنگ توکلی، مریم بوبانی، هادی مرزبان، فریبا متخصص، شهرام حقیقت دوست، رسول نجفیان، نفیسه روشن، آزیتا حاجیان، حسام نواب صفوی و فرشید زارعی فرد از جمله بازیگران این فیلم به شمار می روند.

«زیر سقف دودی» در ادامه آثار درخشنده است و یک داستان اجتماعی دارد و به مسئله مهم طلاق عاطفی در خانواده‌ها می‌پردازد.

«ماجرای نیمروز» جشنواره چیست؟

«ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمد حسین مهدویان و تهیه کنندگی سید محمود رضوی یکی از فیلم هایی که احتمالا در جشنواره فیلم فجر حضور خواهد داشت.

احمد مهران فر، بابک حمیدیان، مهدی پاکدل، هادی حجازی فر و مهرداد صدیقیان از جمله بازیگران این فیلم هستند.

 در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در محله های پر آشوب تهران، در پیچاپیچ خیایان ها و کوچه ها و در پستوی خانه ها سرگردان و حیران. آیا این جستجو را فرجامی هست؟

جشنواره فیلم فجر امسال «یک تعبیر عاشقانه» است؟!

«یک تعبیر عاشقانه» به کارگردانی ابراهیم مختاری هم یکی از گزینه های امسال جشنواره فیلم فجر است.

سعید پورصمیمی، مهدی احمدی، مریم مقدم ،سجاد تابش، سحر سلحشور، محمدرضا فرزاد، محمدحسین ناصری، علی گل صباحی، جواد گنجی، مجتبی سعادت، زینب زیرک در «یک تعبیر عاشقانه» به ایفای نقش پرداخته اند

«دارکوب» مهمان امسال جشنواره فیلم فجر

فیلم سینمایی «دارکوب» جدیدترین فیلم بهروز شعیبی به تهیه کنندگی سیدمحمود رضوی یکی از دیگر آثاری است که در جشنواره امسال اکران خواهد شد.

سعید آقاخانی به عنوان قطعی ترین گزینه بازیگری در این فیلم به شمار می رود.

شعیبی در سومین تجربه سینمایی خود سراغ فضای تازه ای در سینمای اجتماعی رفته است.

جشنواره امسال «حلقه در خاک» دارد

 سینمایی«حلقه در خاک» به کارگردانی حمید زرگرنژاد و تهیه کنندگی علیرضا جلالی یکی دیگر از آثار احتمالی جشنواره فیلم فجر امسال به شمار می رود.

سعید آقاخانی، میترا حجار، محسن تنابنده، داریوش ارجمند، علیرضا جلالی تبار، علیرضا اوسیوند، مالک سراج و بهاره کیان افشار از جمله بازیگران این فیلم شمار می روند.

«حلقه در خاک» مضمون دفاع مقدسی دارد و قرار است تمام فیلم در اهوار فیلمبرداری شود.

جشنواره سی و پنجم صاحب «گشت ارشاد 2» می‌شود

«گشت ارشاد 2» ساخته سعید سهیلی نیز یکی دیگر از آثاری است که به احتمال زیاد در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در می آید.

حمید فرخ نژاد، پولاد کیمیایی و ساعد سهیلی از جمله بازیگران اصلی این فیلم هستند.

در خلاصه داستان «گشت ارشاد2 آمده است: عباس و حسن پس از پنج سال از زندان آزاد شده، سراغ عطا می روند . عطا در این مدت در کما بوده و به تازگی بهوش آمده و به زندگی عادی بازگشته . این سه رفیق دوباره با هم همرا شده، در پی کاری شرافتمندانه می گردند. اما پس از تلاش های بسیار، ناچار می شوند دوباره ….

«نهنگ عنبر؛ سلکشن رویا» را در جشنواره فیلم فجر دنبال کنید

«نهنگ عنبر؛ سلکشن رویا» جدیدترین فیلم سامان مقدم نیز از متقاضیان حضور در جشنواره فیلم فجر امسال به شمار می رود.

 زوج اصلی «نهنگ عنبر؛ سلکشن رویا»  رضا عطارانو مهناز افشار هستند. ویشکا آسایش، امیر حسین رستمی، نادر سلیمانی، امید روحانی، حسین سلیمانی، هانیه توسلی، علی قربان زاده نیز از دیگر بازیگران این فیلم به شمار می روند.

داستان فیلم ادامه ماجراهای ارژنگ صنوبر و رویا است. نام فیلم اما یاد آور یکی از سکانس های با مزه «نهنگ عنبر» است جایی که ارژنگ آهنگ های مورد علاقه رویا را در نواری به نام «سلکشن ِ رویا» به او می دهد.

جشنواره فیلم فجر و «شاخ کرگدن»!

«شاخ کرگدن» ساخته محسن محسنی‌نسب هم از دیگر آثاری است که احتمالا در جشنواره فیلم فجر سی و پنجم به نمایش در می آید.

در این فیلم پژمان بازغی، اتری وسکانیان، رضا حیدری، انوشیروان محسنی، شقایق کفایی، ویکتوریا آنتابیان، آشوت وسکانیان، فرشید شفیعی ، فربد کیانی و بابک نوری به ایفای نقش می پردازند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: سالهاست که صدرا در خارج از کشور زندگی می کند او زمینه تحصیل برای خواهرش بهار را در خارج از ایران فراهم کرده است و صدرا تصمیم دارد در روز تولید بهار در سفری که اتنتظار او را می کشد.... بهترین هدیه را به بهار دهد ولی در مسیر فرودگاه ارمنستان تا هتل ربایندگان بهار را گروگان می گیرند تا اینکه...

«من دیوانه نیستم» به جشنواره می‌رود!

«من دیوانه نیستم» جدیدترین ساخته علیرضا امینی و تهیه کنندگی مرتضی شایسته هم از دیگر گزینه های جشنواره فیلم فجر امسال به شمار می رود.

این فیلم مضمونی اجتماعی با رگه هایی کمدی دارد و داستان زندگی چند بیمار روانی را روایت می کند که در یک آسایشگاه در وسط جنگل بستری هستند. در واقع تم اصلی داستان طی شدن روند بهبودی این بیماران و روایت زندگی تک تک آنان است که در طول فیلم به تصویر کشیده می شود.

بارش «برف سرخ» در کاخ جشنواره فیلم فجر!

«برف سرخ» ساخته بهرام توکلی و تهیه کنندگی مسعود ردایی نیز به احتمال زیاد در جشنواره فیلم فجر امسال حضور خواهد داشت.

فاطمه معتمدآریا، صابر ابر، پارسا فیروزفر و پانته‌آبهرامی از بازیگران اصلی این فیلم به شمار می روند.

در خلاصه داستان فیلم «برف سرخ» که یک درام اجتماعی با موضوع بمباران شیمیایی سردشت است، آمده: خورشید از سردشت به تهران آمده تا بداند چقدر دیگر زنده خواهد ماند. در مرکز درمانی اما، اتفاقات آن طور که در ذهن اوست پیش نمی روند...

جشنواره امسال دچار «ماه گرفتگی» می‌شود؟

«ماه گرفتگی» به کارگردانی مسعود اطیابی با موضوع وقایع فتنه 88 از دیگر فیلم های جشنواره فیلم فجر به شمار می رود.

کامبیر دیرباز، سارا خوئینی‌ها، الهه حصاری، شهرام عبدلی و ارسلان قاسمی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

گروه سازنده فیلم در تلاشند تا وقایع سال 88 را طبیعی بازسازی کرده و خیابان های شهر تهران را به گونه ای به تصویر بکشند که آن روزها  گرفتار فتنه بودند.

جشنواره امسال «بدون تاریخ، بدون امضاء» خواهد بود

«بدون تاریخ، بدون امضاء» دومین فیلم سینمایی وحید جلیلوند و به تهیه کنندگی علی جلیلوند از دیگر گزینه های جشنواره امسال است.

هدیه تهرانی، ‌امیر آقایی، نوید محمدزاده، سعید داخ، علیرضا استادی، زکیه بهبهانی، ماهان نصیری نیا و جمعی از هنرجویان تئاتر در این اثر سینمایی ایفای نقش می کنند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: کاوه نریمان یکی از پزشکانِ پزشکی قانونی در محل کارش با جسدی مواجه می شود که وی را پیش از این می‌شناخته است.

جولان «قاتل اهلی» در جشنواره فیلم فجر!

«قاتل اهلی» ساخته مسعود کیمیایی یکی از فیلم هایی است که حاشیه های زیادی را به همراه داشته و به احتمال زیاد در جشنواره فیلم فجر امسال اکران خواهد شد.

پرویز پرستویی، امیر جدیدی، پگاه آهنگرانی، پرویز پورحسینی، لعیا زنگنه، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین رستمی، حمیدرضا افشار، آزاده مهدی زاده، رضا رشید پور، اکبر معززی، سینا سهیلی، سعید پیردوست، شراره دولت آبادی، هستی محمایی، پولاد کیمیایی ثریا قاسمی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

«قاتل اهلی» داستان زندگی جوانی را روایت می‌کند که تمام راه های پولدار شدن را می‌رود اما در انتها متوجه می‌شود برای پولدار شدن نبوغی بیش از انیشتین باید داشته باشد.

«دعوتنامه» مهرداد فرید برای جشنواره فیلم فجر!

«دعوتنامه» عنوان جدیدترین ساخته مهرداد فرید است که احتمالا اولین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر خواهد شد.

میترا حجار، شقایق فراهانی، حمیدرضا آذرنگ، شهاب شادابی، بهزاد جعفری، سامان صفاری، منظر لشگری و با معرفی غزل فرید و سحر کریمیدر در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

«دعوتنامه» روایتگر زندگی شخص درمانده‌ای است که در مشهد زندگی می‌کند و کارش این است که از زائران حرم امام رضا (ع) دزدی کند و از طریق آن زندگی بگذراند اما در نهایت مالباختگان این قضیه داستان‌های فیلم را رقم می‌زنند.»

علیرضا داودنژاد با «فراری»اش به جشنواره فیلم فجر می‌آید!

فیلم «فراری» ساخته علیرضا داودنژاد و به تهیه کنندگی جهانگیر کوثری نیز قطعا در جشنواره فیلم فجر امسال به نمایش در خواهد آمد.

محسن تنابنده، ترلان پروانه، باران کوثری، سحر دولتشاهی، سیامک صفری در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

داستان «فراری» درباره‌ دختری است که از شهرستان به تهران ‌می‌آید و تلاش می‌کند تا با خودروی «فِراری» هشت میلیاردی، عکس یادگاری بگیرد!!!

داستان جشنواره فیلم فجر و «بینوایان»!

فیلم سینمایی «بینوایان» به کارگردانی سعید عالم زاده هم احتمالا در جشنواره فیلم فجر امسال به نمایش در خواهد آمد.

این فیلم مضمونی کمدی دارد و داستان زندگی دو جوان به نام های خسرو و فرهاد را روایت می کند که عاشق سینه چاک بازیگری سینما هستند و به تهران سفر می کنند. حضور این دو نفر در تهران و مشکلاتی که برایشان پیش می آید لحظات طنز زیبایی را در ادامه خلق می کند.

نسیم

 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید