Performancing Metrics

بارش شهاب در مراسم افتتاحیه المپیک توکیو ۲۰۲۰ | اتاق خبر
کد خبر: 382449
تاریخ انتشار: 7 آذر 1395 - 09:28
یک کمپانی ژاپنی به نام ALE قصد دارد که نورپردازی افتتاحیه بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ را با پر کردن آسمان از شهاب سنگ‌های رنگارنگ و نورانی در آسمان توکیو انجام دهد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در المپیک توکیو ۲۰۲۰ مانند دیگر افتتاحیه‌های المپیک تنها از آتش‌بازی برای نورپردازی استفاده نخواهد شد. شرکت ALE قصد دارد که صدها شهاب‌سنگ درخشان را در آسمان توکیو به وسیله ماهواره پرتاب کند.

در صورتی که این کار عملی شود، این شهاب سنگ‌ها از ۱۰۰ کیلومتری خارج از توکیو نیز قابل مشاهده هستند. البته شهاب سنگ‌های به این درخشانی ممکن است که خطرناک باشند با این وجود این کمپانی طوری برنامه را اجرا می‌کند که خطری ایجاد نشود. ایجاد بارش شهاب سنگ به صورت مصنوعی کار ساده‌ای نیست. این کار نیازمند کار گذاشتن ماهواره‌هایی است که بتوانند طوری از مواد شیمیایی استفاده کنند که شهاب سنگ‌ها در آسمان آلوده توکیو نمایان شوند.

برای هر کدام از این ذرات درخشان ۸ هزار دلار هزینه خواهد شد. هزینه کار گذاشتن ماهواره نیست به صورت جداگانه وجود دارد. ALE هنوز در شرایط طبیعی این فرآیند را آزمایش نکرده است و تنها در آزمایشگاه این اتفاق رخ داده است.

مراسم افتتاحیه المپیک توکیو ۲۰۲۰ در ۲۴ جولای برگزار می‌شود و محل برگزاری این مراسم در استادیوم ملی المپیک است.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید