Performancing Metrics

استان تهران در اقتصاد مقاومتی رتبه سوم کشور را کسب کرد | اتاق خبر
کد خبر: 382511
تاریخ انتشار: 7 آذر 1395 - 21:28
استاندار تهران از کسب رتبه سوم استان در تازه ترین گزارش ارزیابی تحقق اقتصاد مقاومتی در سراسر کشور خبر داد و گفت: در رده بندی پیشین، استان تهران در جایگاه دهم قرار داشت که نشان از جهش قابل توجه این حوزه دارد.

اتاق خبر:سیدحسین هاشمی عصر شنبه در پایان یکصد و شصت و سومین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: این رشد نشان دهنده عملکرد مناسب دستگاه های اجرایی در حوزه اقتصاد مقاومتی است.
وی با اشاره به برگزاری مستمر نشست های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران تصریح کرد: در این نشست ها نمایندگان دستگاه های اجرایی استان، اتاق بازرگانی، بانک ها، تامین اجتماعی، امور مالیاتی و بخش های خصوصی و غیردولتی از جمله خانه صنعت و معدن به عنوان ناظر حضور دارند و با ارائه نظرات کارشناسی به تصمیم گیری های ستاد کمک می کنند.
هاشمی با بیان اینکه تا امروز بسیاری از مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران اجرایی شده است تاکید کرد: تمامی دستگاه های اجرایی ملزم به تمکین و اجرای مصوبات این ستاد هستند.
استاندار تهران در پاسخ به پرسش ایرنا در خصوص پیش بینی کل تسهیلات مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی استان برای خروج از رکود نیز گفت: در این خصوص آماری ندارم اما واحدهای تولیدی براساس تقاضا و نیاز خود در نشست های ستاد تسهیل تولید استان شرکت می کنند و در مجموع روند مثبتی برای احیا واحدهای تولیدی و صنعتی استان پیش بینی می کنم.
وی با بیان اینکه در نشست های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به طور معمول به مشکلات 15 تا 20 واحد تولیدی رسیدگی می شود، ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال شمار زیادی از واحدهای مشکل دار تولیدی و صنعتی به چرخه عادی خود بازگردند.
هاشمی با اشاره به دستاوردهای این ستاد یادآور شد: وقتی تعامل بین دستگاه های اجرایی وجود داشته باشد، رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی آسان تر است.

* پرداخت 11 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی تهران از ابتدای سال 95
استاندار تهران با اشاره به گزارش ستاد اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، 11 هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات از طریق ثبت نام سامانه بهین یاب و به طور مستقیم از سوی بانک ها به واحدهای تولیدی و صنعتی استان پرداخت شده است.
وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال 95، کل سهمیه تسهیلات درنظر گرفته شده برای واحدهای تولیدی استان پرداخت شود.
به گزارش ایرنا سهم کل اعتبارات استان در طرح سراسری رونق تولید، 13هزار و 160 میلیارد ریال است که به مرور و تا پایان سال به واحدهای دارای مشکل از سوی بانک ها پرداخت می شود.
در قالب طرح سراسری رونق تولید، قرار است تا پایان سال هفت هزار و 500 واحد صنعتی و کشاورزی راکد و نیمه فعال در کل کشور احیا شوند که در این طرح مشکلات مالی این واحدها از طریق تامین سرمایه ثابت و در گردش رفع می شود.
محمدرضا مس فروش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران پیشتر به ایرنا گفته بود که پس از فراخوان داده شده برای ثبت نام واحدهای صنعتی و کشاورزی دارای مشکل استان، افزون بر دوهزار و 400 واحد صنعتی در این طرح نام نویسی کردند.
به گفته مس فروش، واحدهای تولیدی می توانند برای اعلام مشکل به دبیرخانه ستاد واقع در سازمان صنعت استان مراجعه یا از طریق تارنمای این سازمان به نشانی (teh.mimt.gov.ir) اقدام کنند.

ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید