Performancing Metrics

نصف ذخایرسوخت نیروگاه‌هاخالی است | اتاق خبر
کد خبر: 382587
تاریخ انتشار: 8 آذر 1395 - 06:54
یک مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون نصف ذخایر سوخت مایع نیروگاه‌ها خالی است، گفت: با توجه به قطع گاز، برای استفاده از نفت کوره باید قوه قضائیه مجوز لغو پلمپ مخازن نیروگاه ها را صادر کند.

اتاق خبر: به نقل از وزارت نیرو، غلامرضا مهرداد در تشریح آخرین وضعیت تامین سوخت نیروگاه های برق کشور، گفت: هم ‌اکنون مشکلی برای تأمین برق از سوی نیروگاه‌های کشور وجود ندارد و نیروگاه‌های کشور به جز بخش سیکل ترکیبی نیروگاه نکا که سوخت آن صرفاً گاز است در حال تولید برق هستند.

وی افزود: قطعی برق در شمال کشور نه به دلیل کمبود تولید بلکه به بارش برف و سقوط درختان بر روی خطوط توزیع بوده که در حال برطرف شدن است.

مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی و نظارت بر تولید شرکت برق حرارتی با اعلام اینکه هم‌اکنون بیش از ۳.۵ میلیارد لیتر ظرفیت ذخیره سازی گازوئیل در نیروگاه‌های کشور وجود دارد و ۶۰ درصد مخازن در سال جاری بارگیری شده است، تصریح کرد: با توجه به برودت شدید هوا، استفاده از سوخت گاز در برخی از نیروگاه‌ها محدود شده و از سوخت دوم شامل گازوئیل و نفت کوره استفاده می‌شود.

این مقام مسئول درباره ذخیره سوخت نیروگاه‌های کشور هم توضیح داد: از مجموع ذخیره سوخت گازوئیل در نیروگاه‌ها تا امروز حدود هشت درصد در طول چند روز گذشته به مصرف رسیده و موجودی این مخازن به ۵۲ درصد رسیده است.

مهرداد با بیان اینکه در طول ۸ ماه اول امسال در مجموع حدود ۹۵ درصد سوخت مصرفی نیروگاه‌های کشور گاز بوده است که این یک رکورد محسوب می‌شود، بیان کرد: سوخت اول همه نیروگاه‌های کشور، گاز طبیعی بوده و به خاطر نرخ پایین تر، آلودگی کمتر و کاهش هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری، مصرف گاز طبیعی در نیروگاه‌های کشور دارای اولویت است.

وی با اشاره به محدودیت‌های زیست محیطی برای مصرف نفت کوره اظهار داشت: براساس مصوبه هیأت دولت از سوخت نفت کوره در شرایط اضطراری می‌توان استفاده کرد ولی به لغو حکم قضایی نیاز است تا پلمپ نفت کوره در نیروگاه‌ها باز شود و تنها در شهر تبریز با حکم قضایی مصرف نفت کوره امکان پذیر شده است.

مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی و نظارت بر تولید شرکت برق حرارتی با درباره بارگیری مخازن سوخت کشور هم بیان کرد: فصل بارگیری نیروگاه‌های کشور، ۸ ماه نخست سال بوده و بعد از آن به دلیل شرایط جوی امکان ارسال سوخت مایع به نیروگاه‌ها، به سختی میسر می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  به دلیل نگرانی از استمرار شرایط جوی فعلی و امکان تکرار آن تا پایان زمستان، در حال رایزنی با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و نیروگاه‌ها هستیم تا نسبت به تحویل هرچه بیشتر سوخت نفت گاز به نیروگاه‌ها اقدام کنند.

مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید