Performancing Metrics

پرونده‌های جدیدی علیه رییس جمهوری کره جنوبی | اتاق خبر
کد خبر: 382639
تاریخ انتشار: 8 آذر 1395 - 18:50
رییس جمهور کره‌جنوبی ممکن است که در پرونده‌های بیشتری از فسادهای افشا شده اخیر این کشور دست داشته باشد.

رئیس جمهور کره جنوبی

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، کره‌جنوبی اکنون از رسوایی‌های مهمی آسیب دیده است از جمله این رسوایی‌ها می‌توان به مشارکت پارک گئون های، رییس جمهور این کشور و دو تن از معاونان سابقش و یکی از دوستان قدیمی‌اش به عنوان مشاور در سایه وی اشاره کرد.

در حال حاضر اطرافیان پارک گئون های همگی به مشارکت در جرایم مختلف اقتصادی و سیاسی مظنون هستند.

براساس گزارش‌های متعدد رسانه‌های کره‌ای رییس جمهور این کشور احتمالا به دستیار سابق خود که اکنون به حکم دادستانی در بازداشت به سر می‌برد، دستور داده بوده تا تضمین یابد که یکی از دوستان مشاور سایه‌اش سهم عظیمی از شرکت تبلیغاتی پورکا به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های تبلیغاتی کره‌جنوبی را دریافت کند.

این رسانه‌ها همچنین اعلام کردند که معاون سابق رییس جمهور کره‌جنوبی متهم به اختلاس مبالغ انبوهی از بودجه‌های دولتی برای پرداخت بدهی‌های شخصی خود است.

پیش از این رسانه‌های متعدد گزارش‌هایی را مبنی بر این مساله منتشر کرده‌اند که پارک گئون های پیش از سخنرانی‌های عمومی خود متن آنها را با دوست قدیمی خود چوی سون سیل، مشاور در سایه‌اش بررسی می‌کند.

پس از آن افشاگری‌های پی در پی نشان داد که این همکاری‌ها تنها به این حد محدود نبوده و مسائل اقتصادی، مالی و سیاسی دیگری نیز در این میان مطرح بوده است.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید