Performancing Metrics

لزوم پرداخت تعهد سازمان برنامه به وزارت بهداشت درباره دختران شین‌آبادی | اتاق خبر
کد خبر: 382697
تاریخ انتشار: 9 آذر 1395 - 09:07
نماینده مردم پیرانشهر در مجلس با بیان اینکه وزارت بهداشت در ارائه خدمات به دختران شین‌آبادی کوتاهی نکرده از عدم پرداخت مبلغ پیش‌بینی شده از سوی سازمان برنامه و بودجه انتقاد کرد.

به گزارش اتاق خبر، رسول خضری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پس از آتش‌سوزی مدرسه دختران شین‌آبادی و سانحه‌ای که برای این دختران به وجود آمد مقرر شد سازمان برنامه و بودجه سالیانه یک میلیون تومان به بیمارستان حضرت فاطمه (س) بابت خدمات وی‌آی‌پی که به این عزیزان داده می‌شود، پرداخت کند و این مبلغ از طریق وزارت بهداشت به بیمارستان اختصاص یابد و در یک ردیف اعتباری لحاظ شود.

 

وی افزود: در سال 93 که سال اول وقوع این حادثه بود سازمان برنامه و بودجه یک‌ونیم میلیارد تومان از طریق دانشگاه علوم پزشکی ایران به حساب بیمارستان پرداخت کرد اما در سال‌های بعد این مبلغ پرداخت نشده است البته علی‌رغم این موضوع وزارت بهداشت، بیمارستان حضرت فاطمه(س)، تیم جراحی و دکتر فاطمی رئیس تیم از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند و خدمات پزشکی کماکان به دختران شین‌آبادی و خانواده‌های آنها ارائه شده است.

 

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعهد یک میلیارد تومانی سازمان برنامه و بودجه به وزارت بهداشت در سال‌های 94 و 95 پرداخت نشده است، اضافه کرد: من با آقای نوبخت صحبت کرده‌ام و از ایشان خواستم مبلغ مذکور برای افزایش انگیزه و قدردانی از تیم پزشکی و بیمارستان هر چه سریعتر پرداخت شود چراکه انتظار می‌رود سازمان برنامه و بودجه در این رابطه تعامل بیشتری با وزارت بهداشت داشته باشد.

 

خضری درباره احتمال اعزام دختران شین‌آبادی به خارج از کشور برای ادامه درمان نیز گفت: این موضوع منوط به تصمیم و صلاحدید تیم پزشکی است. خوشبختانه در سال اول با پرداخت یک و نیم میلیارد تومان بیمارستان حضرت فاطمه(س) امکاناتی را خریداری کرد و تاکنون هم تیم پزشکی چنین صلاحدیدی نداشته و خوشبختانه اولیای دانش‌آموزان هم از خدمات ارائه شده رضایت داشته‌اند.

منبع: ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید