Performancing Metrics

یک سال حبس یا لغو تابعیت در انتظار عاملین سوزاندن پرچم آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 382774
تاریخ انتشار: 9 آذر 1395 - 21:10
دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا از تعیین پیشنهاد مجازات یک سال حبس و یا لغو تابعیت آمریکا برای آن دسته از کسانی که پرچم این کشور را به آتش می کشند خبر داد.

اتاق خبر: رئیس جمهور منتخب آمریکا در قالب پستی که به تازگی در حساب توییتری خود منتشر کرده، اعلام کرد کسانی که پرچم آمریکا را به آتش می کشند باید عواقب آن را بپذیرند. وی مجازات چنین کاری را دستکم یک سال حبس و یا از دست دادن تابعیت آمریکا دانست.

وی در پیام توئیری خود گفت: هیچ کس حق به آتش کشیدن پرچم آمریکا را ندارد. اگر کسی چنین کاری انجام دهد، باید عواقب آن را نیز بپذیرد، شاید از دست دادن تابعیتش و یا یک سال حبس!

این در حالیست که اصلاحیه نخست قانون اساسی آمریکا در سال ۱۹۹۰، آتش زدن پرچم این کشور را جزو حقوق مربوط به آزادی بیان دانسته است. همچنین دادگاه عالی آمریکا در سال سال ۱۹۵۸ رایی صادر کرد که بنابر آن، لغو تابعیت شهروندان این کشور به عنوان موضوعی تنبیهی را ملغی دانسته و می گوید نمی توان به عنوان امری تنبیهی، تابعیت هیچ یک از شهروندان این کشور را لغو کرد.

گفتنی است آتش زدن پرچم ها از زمان شکل گیری اعتراضات مردمی به انتخاب «دونالد ترامپ»، به شکلی موجی اعتراضی در این کشور به راه افتاد. اما واکنش های گروه های ملی گرا و جمهوریخواه به مساله اهانت به پرچم با اقدام کالج همپشایر واقع در غرب ایالت مساچوست در پایین کشیدن تمامی پرچم های مقابل ساختمان این کالج از جمله پرچم آمریکا، در پی به آتش کشیده شدن پرچم این کشور در روز یکشنبه توسط معترضین بالا گرفت.

ترامپ همچنین تاکنون سخنان دیگری نیز بیان کرده که در نقض مستقیم قانون اساسی آمریکا بوده است. از جمله می توان به تلاش وی برای تعقیب روزنامه نگاران منتقد خود به خصوص در دوران رقابت های انتخاباتی اشاره کرد.

مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید