Performancing Metrics

آغاز نشست اوپک پشت درهای بسته | اتاق خبر
کد خبر: 382816
تاریخ انتشار: 10 آذر 1395 - 15:11
نشست پشت درهای بسته اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با حضور وزیران نفت و انرژی این سازمان و محمد بارکیندو، دبیرکل این سازمان دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، نشست پشت درهای بسته سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با ترک هیئت‌های همراه وزیران نفت اوپک امروز (چهارشنبه، ١٠ آذرماه) و از دقایقی پیش آغاز بکار کرد، محمدبن صالح الساده، وزیر صنعت و انرژی قطر ریاست این نشست را برعهده دارد.

در صورت اجماع، سهم هر کشور از کاهش یک میلیون تا یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه ای نفت در این نشست تعیین می شود. براساس توافق مقدماتی (٢٨ سپتامبر، هفتم مهرماه) الجزیره، سطح تولید اوپک به ٣٢ میلیون و ٥٠٠ هزار تا ٣٣ میلیون بشکه در روز محدود خواهد شد و ایران، لیبی و نیجریه از این طرح معاف می شوند.

کارشناسان پیش بینی کردند که در صورت کاهش سقف تولید اوپک قیمت نفت به محدوده ٥٠ تا ٥٥ دلار و در صورت عدم توافق به محدوده ٤٠ دلار برای هر بشکه برسد. فضای حاکم بر نشست ١٧١ حاکی از آن است که توافق الجزایر در این نشست اجرایی می شود؛ خالد الفالح، وزیر نفت عربستان  گفته است: به یک توافق نزدیک شده ایم اما جزئیات هنوز مشخص نیست.

واکنش بازار نفت نسبت به نشست ١٧١ اعضای اوپک در وین تاکنون مثبت بوده و قیمت نفت اندکی افزایش یافته است.

94105

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید