Performancing Metrics

توافق اوپک برای کاهش تولید نفت | اتاق خبر
کد خبر: 382830
تاریخ انتشار: 10 آذر 1395 - 18:13
رویترز گزارش داد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت در نشست امروز خود در وین برای کاهش تولید معادل ۱.۲میلیون بشکه در روز به توافق رسید؛ هنوز جزئیاتی درباره سهم کاهش اعضای اوپک منتشر نشده است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، رویترز گزارش  داد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت برای کاهش تولید نفت خود معادل ۱.۲ میلیون بشکه در روز به توافق رسید. بر این اساس، در نشست امروز اوپک مقرر شد تولید نفت کشورهای عضو از ۳۳.۷ میلیون بشکه به ۳۲.۵ میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

 سازمان اوپک برای اولین بار از سال ۲۰۰۸ میلادی به بعد، برای کاهش تولید در میان اعضای خود به توافق رسیده است. 

وزیر نفت کشورمان صبح امروز پیش از آغاز نشست اوپک اعلام کرد که ایران پیشنهادهای قابل قبولی برای مشارکت در تصمیم جمعی اوپک دریافت کرده است. اظهاراتی که از سوی بسیاری تحلیلگران بازار نفت به عنوان چراغ سبزی برای نتیجه‌بخش بودن توافق اوپک تفسیر می‌شود.

بیژن زنگنه، صبح چهارشنبه به خبرنگاران گفت که انتظار خوبی از نشست اوپک دارد و ایران پیشنهادهای قابل قبولی دریافت کرده است؛ هرچند ایران کاهش یا توقف تولید نفت براساس سطوح فعلی را نمی‌پذیرد.

 نمایندگانی در اوپک می‌گویند: ایران پیشنهاد داده است که تولید نفت خود را در سطح سه میلیون و ۹۷۵ هزار بشکه در روز یا چیزی معادل ۲۰۰ هزار بشکه بالاتر از تولید کنونی براساس اعلام منابع ثانویه متوقف خواهد کرد. 

این درحالی است که پیشنهاد عربستان توقف تولید نفت ایران در سطح یه میلیون و ۷۰۷ هزار بشکه در روز بوده است. الجزایر نیز که به عنوان میانجی عمل می‌کند، پیشنهاد توقف تولید نفت ایران در سطح ۳ میلیون و ۹۷۰ هزار بشکه در روز را مطرح کرده است.

قیمت نفت‌خام در بازارهای آسیا در شرایطی که بازار در انتظار تصمیم سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک منتظر است با اندکی افزایش همراه شد.

 اعضای اوپک درحالی امروز در وین درباره کاهش تولید نفت به توافق رسیدند که قیمت نفت از سال ۲۰۱۴ تاکنون کاهش قابل توجهی را تجربه کرده است. 

94105

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید