Performancing Metrics

جدال مرفهین نارنجی و شاهزاده و گدا/پیرمرد کروات دراندیشه سنت شکنی | اتاق خبر
کد خبر: 382860
تاریخ انتشار: 11 آذر 1395 - 00:53
هفته پانزدهم لیگ دسته اول؛
لیگ دسته اول به ایستگاه پانزدهم خود رسید و به جز دو تیم سپیدرود و اکسین که یک بازی عقب افتاده دارند، سایر تیم ها با ۱۴ بازی کامل به ایستگاه پانزدهم وارد شدند.

اتاق خبر: هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ دسته اول کشور روز پنجشنبه با انجام ۹ بازی پیگیری می‌شود که در حساس ترین این دیدارها سپیدرود با ایرانجوان و ملوان با پارس‌جم جنوبی دیدار خواهند کرد.

به جز دو تیم ملوان و سپیدرود که در صدر با دیگر تیم ها فاصله گرفته‌اند و دو تیم استقلال اهواز و فجر سپاسی که با فاصله  نسبت به دیگر تیم ها در انتهای جدول جا خوش کرده اند، ۱۴ تیم دیگر با فاصله کم امتیازی در رده های میانی جدول قرار دارند.

نساجی - فولاد یزد؛ بلاتکلیف‌ها و سودای صعود
پرطرفدارترین تیم لیگ یکی با مشکلات عجیبی دست و پنجه نرم می کند. مهدی پرهام اخیرا به صورت رسمی خود را از مالکیت این باشگاه خلع کرده و این در حالیست که هیچ فرد یا نهادی نسبت به این تیم احساس مسئولیت نمی‌کند. محمود فکری ناخدای کشتی بحران زده نساجی است. تیم میهمان در این بازی خیلی دغدغه ندارد. اما تیم میزبان حکایت دیگری دارد.

قائمشهری‌ها برعکس شرایط مالی و مدیریتی شان، از نظر فنی شرایط به سامانی دارند و با ۲۱ امتیاز درست در میانه جدول قرار دارند. بی پولی تنها بخشی از مشکل این روزهای محمود فکری در نساجی است. بزرگترین دغدغه فکری برای این بازی داشتن بازیکن به اندازه کافی برای حضور در این میدان است.  فکری حتی برای نشستن روی نیمکت نساجی در این بازی دچار تردید است و هنوز تصمیم قاطعی در این خصوص نگرفته است.

خیبر - استقلال اهواز؛ سقوط با سرعت
یکی از قدیمی ترین و پر افتخار ترین تیم های لیگ یکی استقلال اهواز است. تیمی که تا همین فصل پیش در لیگ برتر حاضر بود اما حالا با سرعت راه سقوط به لیگ دسته دوم ار طی می‌کند. شاید این بازی از حساسیت کمتری نسبت به دیگر بازی های این لیگ یک برخوردار باشد. خیبر در خانه به دنبال پیروزی است و استقلال اهواز هم خارج از خانه اصلا تیم سخت گیری نیست.

بادران - مس رفسنجان؛ نارنجی‌های مرفه بی‌درد
نارنجی بودن تنها وجه اشتراک بادران و مس رفسنجان نیست. این دو تیم که از تیم های میانه جدول هستند، از جمله تیم‌های پولداری هستند که نه غم سقوط دارند و نه دغدغه سقوط و در میانه جدول قرار دارند. البته هر دو تیم و به خصوص بادرانی ها که با اکبر میثاقیان آرزوهای دور و درازی داشتند، برای صعود در جدول و حضور در بین مدعیان صعود به لیگ برتر چشم به روزهای آینده به خصوص نیم فصل دوم این مسابقات دوخته اند. 

ملوان - پارس جم؛ صعود به شمال جدول از جنوب کشور
ملوان با مایلی کهن روزهای خوبی را در لیگ یک سپری می کند و خود را یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر نشان داده. این تیم به همراه سپیدرود توانسته فاصله خوبی در صدر جدول با دیگر تیم ها ایجاد نماید. اما قطعا میهمان این هفته ملوانی ها، حریف ساده ای برای این تیم نخواهد بود. 

پارس جم خود یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر است. تیمی که از لیگ دو خود را به لیگ دسته اول رسانده و در همان اولین سال حضورش در لیگ یک چهره یک مدعی صعود را به خود گرفته. نتیجه این بازی در پایان فصل هم می تواند روی سرنوشت دو تیم و حتی در سرنوشت کل لیگ دسته اول تاثیر گذار باشد.

فجر سپاسی - خونه به خونه؛ شاهزاده و گدا
تیم قدیمی و ریشه دار فجر سپاسی به شدت در قعر جدول گرفتار آمده و به نسخه تکراری و قدیمی «شاغلام» برای درمان این تیم تجویز شده. حالا تیم ریشه دار فجر باید در اندیشه حفظ خود در دسته  اول باشد. اما از طرفی تیم تازه به لیگ یک رسیده خونه به خونه که تیمی متمول و از نظر مالی بی دغدغه می باشد، در تدارک جشن صعود به لیگ برتر است.  بابلی ها در اندیشه صعود و شیرازی ها در فکر بقا. یکی بی پول و دیگری پولدار. این بازی دیداری است بین دو قطب مخالف در لیگ دسته اول.

گل گهر - آلومینیوم؛ پیرمرد کروات در اندیشه سنت شکنی
شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد که تیم گل گهر هم بتواند خودش را در جمع مدعیان مطرح کند. اما وینگوی کهنه کار این کار را کرد تا حالا سیرجانی ها هم نیم نگاهی به لیگ برتر داشته باشند. داود مهابادی جوان هم که معمولا عملکرد خوبی در لیگ دسته اول دارد، خود شرایط نامناسبی در جدول ندارد و حتی این تیم هم می تواند به روزهای آینده امید داشته باشد.  هر دو تیم می دانند در صورت پیروزی در این میدان، می توانند به روزهای آینده امید داشته باشند.

مس کرمان  - راه آهن؛ فلک زده ها خود را به کرمان رساندند
شاید برای تیم فلک زده راه آهن رسیدن به کرمان به مراتب سخت تر بود تا بازی کردن مقابل مس کرمان. اما این تیم به هر ترتیبی که بود خود را به کرمان رساند تا این بازی برگزار شود. مهدی پاشازاده که با همه ناداری های تیمش ساخته تا از این تیم چهره یک تیم مدعی بسازد، برای کم کردن فاصله اش با صدر جدول کار سختی در پیش دارد. بهرحال مس کرمان با ابراهیم زاده تیمی نیست که به راحتی در خانه قافیه را به راه آهن  ببازد. راه آهن در صورت پیروزی در این بازی خارج از خانه حتی می تواند برای بازگشتی زودهنگام به لیگ برتر بعد از سقوط شانس زیادی برای خود قائل باشد.

ایرانجوان - سپیدرود؛ شگفت انگیزها در بوشهر به میدان می روند
چه کسی است که در این فصل تیم سپید رود را ستایش نکند؟ تیمی که از لیگ دو به لیگ یک صعود کرده و در عین بی ادعا بودن، چهره اصلی ترین مدعی صعود به لیگ برتر را به خود گرفته. علی نظرمحمدی با سپیدرود یک شگفت انگیز واقعی بوده.

این تیم حالا و در حالی که حتی یک بازی کمتر از سایر تیم ها دارد به تنهایی در صدر جدول جا خوش کرده و برای حفظ این صدر نشینی، تیم یکدست و مدعی سپیدرود، در شهر بندری بوشهر باید با ایرانجوانی ها دیدار کند. «انگیزه» می تواند برنده ترین سلاح مردان علی نظرمحمدی در این دیدار باشد.

نفت مسجد سلیمان - اکسین البرز؛ یکی کهنه کار و دیگری تازه کار
مردانی متعلق به نسل های مختلف هدایت دو تیم نفت مسجد سلیمان و اکسین البرز را در دست دارند. سهراب بختیاری زاده سرمربی تیم مسجد سلیمانی نخستین تجربه مربیگری خود را پشت سر می گذارد. اما فیروز کریمی ۲۳ سال پیش بعنوان سرمربی قهرمانی آسیا را با تیم پاس به دست آورده و همین مقایسه به خوبی گواه اختلاف تجربه دو مربی است.

اکسینی ها مثل سپید رودی ها از لیگ دو به لیگ یک آمده اند و در همین اولین سال حضورشان چهره یک تیم مدعی به خود گرفته اند. اما تیم قدیمی نفت مسجد سلیمان با سرمربی جوانش تنها بقا در لیگ دسته اول را هدف گرفته. هدفی که نمی تواند برای این تیم خیلی دور از دسترس باشد.

برنامه کامل هفته پانزدهم لیگ دسته اول؛

پنجشنبه ۱۱ آذر ۹۵
* نساجی مازندران - فولاد یزد ساعت ۱۴:۰۰
* خیبر خرم آباد - استقلال اهواز ساعت ۱۴:۰۰
* بادران تهران-  مس رفسنجان ساعت ۱۴:۱۵
* ملوان- پارس جم جنوبی ساعت ۱۴:۱۵
* فجر سپاسی - خونه به خونه ساعت ۱۴:۱۵
* گل گهر سیرجان - آلومینیوم اراک ساعت ۱۴:۱۵
* مس کرمان  - راه آهن تهران ساعت ۱۴:۱۵
* ایرانجوان بوشهر - سپیدرود رشت ساعت ۱۴:۳۰
* نفت مسجد سلیمان - اکسین البرز ساعت ۱۴:۳۰

منبع: مهر

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید