Performancing Metrics

دعوای فامیلی دوباره آبی‌ها/جدال بحران زده ها و دوئل نود و هشتی ها | اتاق خبر
کد خبر: 382861
تاریخ انتشار: 11 آذر 1395 - 00:55
هفته دوازدهم لیگ برتر؛
دوازدهمین هفته از لیگ شانزدهم در شرایطی عصر پنجشنبه آغاز می شود که استقلال در قم باید با یک حریف تکراری مبارزه کند و بحران زده ها هم برای گرفتن سه امتیاز رقابت کنند.

اتاق خبر: هفته دوازدهم رقابتهای لیگ برتر با انجام چهار بازی در روز پنجشنبه کار خود را آغاز می کند. تبریز، تهران، قم و اهواز میزبان چهار بازی روز نخست این رقابت‌ها می‌باشند. شاید یشترین نگاه ها در این روز به ورزشگاه یادگار امام(ره) قم باشد. جایی که قرار است دو استقلالی برای دومین بار طی دو هفته اخیر مقابل هم قرار گیرند.

گسترش فولاد - سپاهان؛ فرار از منطقه خطر
بیشتر از آنکه تک امتیاز ناشی از تساوی شاگردان کمالوند با استقلال در هفته گذشته به دردشان خورده باشد، اعتماد به نفس بازگشته به این تیم است که می‌تواند در هفته پیش رو به کار آبی پوشان تبریزی بیاید. گسترشی ها که با حرکتی خزشی در حال جدا شدن از انتهای جدول هستند، به دنبال آن هستند تا با عبور از سد  تیم -نه چندان-  سپاهان، به جدایی خود از انتهای جدول سرعت بخشند. هرچند ویسی و تیمش هم اگر بخواهند رسما از کورس بالای جدول جا نمانند، چاره‌ای جز این ندارند که آستین خود را به طور جدی برای پیروزی در این بازی بالا بزنند.

سایپا - استقلال خوزستان؛ بحران زده ها و بحران گریزها
هیچ یک از دو تیم سایپا و استقلال خوزستان در حد انتظار در این فصل ظاهر نشده‌اند. سایپا با حسین فرکی بدترین روزهای یک دهه اخیر خود را پشت سر می‌گذارد و رسما در جمع قعرنشینان قرار گرفته است. اما حال و روز مدافع عنوان قهرمانی فصل گذشته هم خیلی بهتر از نارنجی پوشان تهران نیست. شاگردان پورموسوی نیز که با ۱۲ امتیاز در کمرکش رو به پایین جدول قرار گرفته‌اند و با حضور در بین تیم های قعر جدولی تنها سه امتیاز فاصله دارند.

شاید فرصتی که خوزستانی‌ها به پورموسوی می‌دهند به مراتب بیشتر از فرصتی باشد که خودروسازان برای سرمربی نامدارشان در نظر گرفته‌اند. فرکی خود بهتر از هر کسی می داند که انتظارات از او و تیم سایپا بسیار بالاتر از انتهای جدول است و اگر به زودی به وضعیت این تیم سر و سامان ندهد، باید انتظار هر تصمیمی را از سوی مسئولان سایپا داشته باشد این بازی را می‌توان یک دیدار بین دو تیم دانست که یکی در مرکز بحران قرار دارد و دیگری اگر می‌خواهد به جمع بحران زده ها نپیوندد، باید دست پر از این بازی خارج از خانه به خانه بازگردد.

صبا - استقلال؛ دعوای فامیلی
صبا و استقلال برگزار کننده حساس ترین بازی روز پنجشنبه خواهند بود. این دیدار شاید بیشتر تحت تاثیر مقابله دوباره صمد مرفاوی و علیرضا منصوریان باشد. دیداری که خاطره بازی دو هفته قبل دو تیم در جام حذفی را تداعی می‌کند. 

صمد و صبا که بازی قبلی با جبر ضربات پنالتی به تیم علیمنصور واگذار کردند، در تلاشند تا در این بازی دو هدف را با یک تیر بزنند. اول آن که با گرفتن هر سه امتیاز بازی از قعر جدول فاصله بگیرند و دوم این که در این دعوای خانوادگی، تلافی شکست قبلی را هم کرده باشد. تقابل دوباره حامد لک و  استقلال نیز می‌تواند یکی دیگر از حواشی این بازی باشد.

فولاد - نفت؛ دوئل نود و هشتی‌ها
دو تیمی که با دو مربی از نسل ۹۸ در رقابت های این فصل حضور دارند، از شرایط خوبی در جدول بهره می‌برند. فولاد با نعیم سعداوی به یکباره به وضعیت خود در جدول سر و سامان بخشید و نفت که از ابتدای فصل در شرایط خوبی به سر می‌برد. 

علی دایی که در این فصل با نفت شگفتی ساز شد، نیم نگاهی به هر سه امتیاز این بازی خارج از خانه دارد تا همچنان به حضورش در کورس صدر نشینی تداوم بخشد و حتی نیم نگاهی هم به فتح بالاترین جایگاه داشته باشد.

از طرفی نعیم سعداوی نیز در صدد حفظ نوار شکست ناپذیری تیمش است و همچنین صعود به رده‌های بالایی جدول. دو تیم ساز و کار لازم برای پیروزی در این پیکار را دارند.  باید دید فاتح این تقابل هم نسلان نود و هشتی کدام یک خواهد بود. نفت و دایی یا فولاد و نعیم.

 

برنامه کامل روز اول هفته دوازدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه - ۱۱ آذرماه ۹۵
* صبای قم - استقلال، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم، ساعت ۱۶:۲۰
داور: سیدمهدی سیدعلی، کمک‌ها: آرمان اسعدی و هادی طوسی، داور چهارم: علی میرغفاری
ناظر: خداداد افشاریان

* گسترش فولاد تبریز - سپاهان، ورزشگاه بنیان دیزل تبریز، ساعت ۱۴:۴۵
داور: محسن ترکی، کمک‌ها: رضا سخندان و یعقوب سخندان، داور چهارم: مهدی مرجان‌زاده
ناظر: علیرضا یزدانی

* سایپا - استقلال خوزستان، ورزشگاه پاس قوامین تهران، ساعت ۱۵:۰۰
داور: روح‌الله شریفی، کمک‌ها: سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم، داور چهارم: سعید رحیمی‌مقدم
ناظر: جواد تقی‌پور

* فولاد خوزستان - نفت تهران، ورزشگاه غدیر اهواز، ساعت ۱۶:۴۰
داور: بیژن حیدری، کمک‌ها: علی میرزابیگی و بابک عباسقلی‌زاده، داور چهارم: رضا عادل
ناظر: فریدون اصفهانیان

جدول رده بندی لیگ برتر تا پایان هفته یازدهم

منبع: مهر

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید