Performancing Metrics

شورشیان سوری در حلب ارتش تشکیل دادند/تسلط کامل ارتش سوریه بر محله الشیخ سعید | اتاق خبر
کد خبر: 382889
تاریخ انتشار: 12 آذر 1395 - 04:51
برای مقابله با پیروزی‌های ارتش سوریه؛
یگان‌های ارتش سوریه با همکاری نیروهای هم‌پیمان امنیت و ثبات را به محله الشیخ سعید واقع در جنوب شرقی شهر حلب بازگردندند.

اتاق خبر: یک منبع نظامی این کشور از بازگرداندن امنیت و ثبات به محله الشیخ سعید در حلب خبر داد و گفت: یگان‌های ارتش و نیروهای هم‌پیمان عملیات دقیقی را در سطح گسترده در محله‌های شرقی حلب صورت داده به طوریکه امنیت و ثبات را به این محله بازگرداندند. نیروهای سوری پیشتر ارتفاعات الشیخ سعید را به تصرف خود درآورده بودند.

این منبع افزود: این عملیات منجر به کشته شدن تعداد زیادی تروریست شد و بسیاری سلاح‌های خود را رها کرده و گریختند.

یگان‌های ارتش سوریه با همکاری نیروهای هم‌پیمان طی سه روز گذشته توانستند امنیت را به طور کامل به السکن الشبابی، سکونت‌گاه‌های البحوث العلمیه، محله‌های الحیدریه، الصاخور، الانذارت و الشیخ خضر جبل بدرو، منطقه الهلک، ایستگاه سلیمان حلبی و اطراف آن و نیز محله بستان الباشا در شرق حلب بازگرداندند.

ارتش سوریه در حال پیشروی به سمت محله‌های السکری و العامری در جنوب شرقی حلب و طرد تروریست‌ها از این دو محله است.

یگان‌های ارتش و نیروهای مسلح سوریه ضربات محکمی را به اماکن تجمع تروریست‌های داعش و جبهه النصره وارد کردند و تلفات زیادی در افراد و مهمات آنها در حومه سویداء و درعا به جای گذاشتند.

منبع نظامی آگاه به سانا گفت: یگان از ارتش و نیروهای مسلح با انجام عملیات دقیق در حومه شمالی شرقی سویداء، همه افراد گروهکی تروریستی را در روستای قصر کشته و زخمی کرد.

در شمال شرق شهر درعا نیز یگانی از ارتش با بمباران نقاط استحکام گروهک‌های تروریستی در اطراف پل غاریه غربی، یک خمپاره انداز را منهدم کرد و همه افراد گروهکی تروریستی را به هلاکت رساند. همچنین درگیری‌هایی در تل العین در حومه شمالی درعا درگرفت.

این در حالی است که گروه‌های مخالف مسلح سوریه توافق کردند که خود را منحل کرده و موجودیتی یکپارچه تحت عنوان "ارتش حلب" را به فرماندهی ابوعبدالرحمان نور به عنوان فرمانده کل و ابو بشیر عماره به عنوان فرمانده نظامی تشکیل دهند.

به نقل از سایت شبکه الجزیره، با این اعلام دیگر هیچ گروه مسلحی در داخل محله‌های محاصره شده خارج از چارچوب ارتش حلب باقی نمی‌ماند و این گام در راستای پیشروی‌ها و پیروزی‌های ارتش سوریه در محله‌های تحت کنترل مخالفان برداشته شده است.

تشکیل این موجودیت یکپارچه با دو هدف صورت گرفته اول تقابل با پیشروی‌های ارتش سوریه و هم‌پیمانانش و دوم واکنش به اظهارات روسیه درباره اینکه حمایت نظامی‌اش از سوریه با هدف تحت پیگرد قرار دادن تروریست‌های جبهه النصره است.

منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید