Performancing Metrics

تشکیل دولت نجات ملی کمکی به یمن نمی‌کند! | اتاق خبر
کد خبر: 382895
تاریخ انتشار: 12 آذر 1395 - 08:42
ولد شیخ احمد:
در پی اینکه فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن تشکیل دولت نژاد ملی از سوی انصار الله و علی عبدالله صالح را مانعی در روند صلح توصیف کرد، شورای عالی سیاسی یمن گفت: فرستاده سازمان ملل باید در این موارد بی‌طرف باشد.

اتاق خبر اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در واکنش به تشکیل دولت "نجات ملی" از سوی انصار الله و هم‌پیمانان سیاسی‌اش در راس آن علی عبدالله صالح رئیس جمهور پیشین یمن گفت: تشکیل چنین دولتی هیچ کمکی به کشور و روند صلح در یمن نمی‌کند.

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن افزود: تشکیل چنین دولتی در صنعا موانع جدید و بیشتری در روند صلح ایجاد کرده و به نفع منافع یمنی‌ها در این شرایط دشوار نیست.

ولد شیخ احمد افزود: این اعلام یکجانبه با تعهداتی که انصار الله اخیرا به سازمان ملل و جان کری، وزیر خارجه آمریکا داده مغایرت دارد و تنها به پیچیدگی بحث بر سر توافق صلح می‌انجامد.

وی خاطرنشان کرد: همچنان امکان ممانعت از رفتن یمن به سمت پرتگاه وجود دارد و سازمان ملل نمی‌خواهد این اتفاق بیفتد و طرح نقشه راه این فرصت را فراهم کرده است. تمامی طرف‌های درگیر باید به آتش بس پایبند باشند و دست از اقدامات زمینی و هوایی بردارند.

از سوی دیگر، شورای همکاری خلیج فارس نیز تشکیل این دولت را محکوم کرد.

این در حالی است که شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه امروز (پنجشنبه) نسبت به واکنش‌های منفی که در قبال تشکیل دولت نجات ملی مطرح شده، ابراز تاسف کرد و خواستار تعامل مثبت با اراده ملت یمن شد.

شورای عالی سیاسی یمن گفت: فرستاده سازمان ملل باید بی‌طرف باشد و جانب کسی را نگیرد. تشکیل چنین دولتی خواسته ملت یمن است.

همچنین شبکه العربیه گزارش داد که اسماعیل ولد شیخ احمد امروز برای دیدار با عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و مقامات دولت مستعفی در چارچوب از سرگیری مذاکرات صلح به عدن می‌رود.

منابع دولت مستعفی یمن گفتند: ولد شیخ از ریاض به عدن خواهد رفت. این سفر به دلیل تشکیل دولت نجات ملی در صنعا دو روز به تاخیر افتاده است.

مبنع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید