Performancing Metrics

هشدار سفیر ایران در فرانسه به آمریکا در پی تمدید تحریم‌ها | اتاق خبر
کد خبر: 382975
تاریخ انتشار: 13 آذر 1395 - 16:19
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس، مصوبه شب گذشته سنای آمریکا در مورد تمدید تحریم‌های ده ساله علیه ایران را گامی بسیار اسفبار برای وجهه بین‌المللی دولت آمریکا دانست.

اتاق خبر: علی آهنی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما در پاریس گفت: چون برجام یک معاهده بین ایران و آمریکا نبوده بلکه معاهده‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و چندین طرف دیگر در صحنه بین‌المللی بود و چون دولت آمریکا هم یکی از طرفین این تعهد بوده بنابراین هر گونه خدشه در این معاهده می‌تواند ضربه سنگینی به وجهه و تصویر آمریکا در صحنه بین‌المللی بزند.

وی افزود: قطعا این امر با عکس‌العمل و واکنش طرف‌های دیگر این معاهده مواجه خواهد شد.

آهنی با بیان اینکه  هنوز باید منتظر باشیم و وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در این رابطه موضع خود را اعلام کرده است، تصریح کرد: بدون تردید هر گونه اخلال و خدشه‌ای که در پیشبرد برجام پیش بیاید، تبعات سیاسی، حقوقی و بین‌المللی آن به عهده دولت آمریکا خواهد بود و باید مسئولیت عواقب آن را پذیرا باشد.

سفیر کشورمان در پاریس در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه سنای آمریکا نقض برجام محسوب می‌شود؟ گفت: این یکی از مواردی است که به هر حال در حال بررسی است و گزارش آن به کمیته مربوطه داده خواهد شد و متعاقب آن بحث مراجعه به کمیسیون مشترکی است که برای بررسی نقض برجام در خود برجام پیش‌بینی شده است.

آهنی در پایان گفت: از طرف جمهوری اسلامی ایران تبعا سناریوهای مختلف مورد مطالعه دقیق قرار گرفته و براساس هر نوع حرکتی که بخواهد انجام شود قطعا جمهوری اسلامی ایران واکنش مناسبی را  نشان خواهد داد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید