Performancing Metrics

لزوم تشکیل «هلدینگ صادرات محصولات کشاورزی» در استان زنجان | اتاق خبر
کد خبر: 382979
تاریخ انتشار: 13 آذر 1395 - 17:43

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بر لزوم تشکیل «هلدینگ صادرات محصولات کشاورزی» در استان زنجان تصریح کرد: با تشکیل جلسات میز صادراتی در طول سال با مشارکت بخش دولتی و غیر دولتی مباحث مربوط به صادرات محصولات کشاورزی در استان رصد می شود و تشکیل هلدینگ صادراتی با محوریت اتاق بازرگانی یکی از مصوبات این جلسه بوده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ عبدالله جعفری با تاکید بر لزوم تشکیل «هلدینگ صادرات محصولات کشاورزی» در استان زنجان تصریح کرد: با تشکیل جلسات میز صادراتی در طول سال با مشارکت بخش دولتی و غیر دولتی مباحث مربوط به صادرات محصولات کشاورزی در استان رصد می شود و تشکیل هلدینگ صادراتی با محوریت اتاق بازرگانی یکی از مصوبات این جلسه بوده است.

وی عنوان کرد: تشکیل هلدینگ صادرات محصولات کشاورزی در استان زنجان چند ماهی است که توسط اتاق بازرگانی در حال پیگیری است و امید است با پیگیری رئیس اتاق و اعضای کمیسیون کشاورزی برای تشکیل و راه اندازی هرچه سریع تر این هلدینگ صادراتی، گام موثری در حوزه صادرات کشاورزی در استان برداشت شود.

جعفری خاطرنشان کرد: در حال حاضر اطلاع رسانی های لازم برای صاحبان سرمایه و علاقه‌مندان به فعالیت در عرصه های تجاری در استان زنجان انجام گرفته به طوری که افراد اگر در حوزه صادرات محصولات کشاورزی بویژه تشکیل شرکت های بازرگانی ورود عملی پیدا کنند، تسهیلات لازم در اختیار آن ها قرار داده می شود.

مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه علاقه مندان به سرمایه‌گذاری در حوزه صادرات محصولات کشاورزی استان از حمایت های اطلاعاتی و مشاوره ای نیز بهره مند خواهند شد، افزود: با پیگیری های انجام گرفته در این راستا هم اکنون دو شرکت توسط بخش خصوصی در استان در حال تشکیل است.

وی با ابراز تاسف از صادرات محصولات کشاورزی تولیدی استان توسط صادرکنندگان غیر از استان و به نام استان های دیگر بیان داشت: استان زنجان به واسطه مقدار تولید و تنوع در اقلیم و تولیدات کشاورزی و همچنین کیفیت مناسب انواع محصولات تولیدی، ظرفیت حضور تجار و فعالان اقتصادی بیش تری دارد تا از این طریق تولیدکنندگان استان بتوانند به نام زنجان محصولات خود را به طور مستقیم صادر کنند.

جعفری تصریح کرد: امید است با مشارکت و همکاری سازمان های مرتبط از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت و فعالان بخش غیر دولتی و بویژه اتاق بازرگانی در آینده شاهد اتفاقات خوبی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی در استان زنجان باشیم.

وی اضافه کرد: دولت نیز به واسطه بازارهای هدف ثابتی که محصولات کشاورزی کشور و استان دارد تمهیدات مختلفی از قبیل مشوق های صادراتی و ارایه تسهیلات مختلف در نظر گرفته است که باعث تحرکات خوبی در این حوزه خواهد شد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید