Performancing Metrics

اتصال به شبکه بانکداری بین‌المللی عامل تغییر نه تهدید | اتاق خبر
کد خبر: 383008
تاریخ انتشار: 13 آذر 1395 - 23:33
مدیرعامل شرکت اتیک گفت: استفاده از سیستم های نوین بانکداری بین المللی در کشور می تواند عاملی برای تغییر در بانکداری الکترونیک کشور باشد؛ چرا که با استفاده از این سیستم ها می توانیم فاصله خود با دنیا را در این زمینه کاهش دهیم.

اتاق خبر: محمد نژادصداقت با اشاره به اینکه مشتریان سیستم بانکی کشور به خوبی با بانکداری الکترونیک ارتباط برقرار کرده اند، افزود: تعداد تراکنش ها، آمار استفاده مشتریان از بانکداری الکترونیک و نفوذ این سیستم در فعالیت های مردم از عملکرد قابل قبول سیستم بانکی و اعتماد مردم به این سیستم حکایت دارد.

وی افزود: اگرچه گستردگی خدمات ارائه شده در کشور از جمله بسترهای پرداخت، اینترنت بانک، موبایل بانک و غیره نشان از مطلوب بودن وضعیت در این زمینه است، اما ایران از سطح بین المللی کمی دور مانده و در گام بعدی باید این عقب ماندگی از دنیا را رفع کند.

نژاد صداقت درباره عملکرد بانک مرکزی در این زمینه چنین توضیح داد: بانک مرکزی باید به عنوان تنظیم کننده قوانین و تعیین کننده خط مشی برای سیستم بانکی ورود کند، اما در بسیاری از مواقع به مباحث اجرایی هم وارد می شود که با وظیفه اصلی این بانک مغایرت دارد.

وی با بیان اینکه، باید برخی انحصارهای موجود در این سیستم حذف شود؛ افزود: به عنوان نمونه شتاب تنها شبکه بین بانکی کشور بوده که در نوع خود اقدام ارزشمندی است اما به دلیل تعلقش به بانک مرکزی، باعث جلوگیری از توسعه سایر شبکه های بین بانکی و وجود رقبا در این شبکه شده است. همچنین همه  بانک ها مجبور هستند تا با این محدودیت ها کنار بیایند.

مدیرعامل اتیک درباره اتصال به شبکه های بین المللی و تهدید سیستم بانکی کشور در دوران بازآفرینی بانکداری در عصر ارتباطات نوین، گفت: با اتصال به این شبکه ها، بیشتر از تهدید با تغییر در این سیستم روبه رو خواهیم بود؛ چرا که آنچه در دنیا رواج دارد، مدل کسب و کار است و همه سیستم های مالی بین المللی از این سیستم استفاده می کنند. ما هم در تلاش هستیم تا خود را به بانکداری روز دنیا برسانیم.

ششمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، ۱۳ و ۱۴ دی ماه  توسط پژوهشکده پولی و بانکی در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار می شود.

ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید