Performancing Metrics

مقرراتی برای صاحبان سیم‌کارت‌های اعتباری | اتاق خبر
کد خبر: 383011
تاریخ انتشار: 14 آذر 1395 - 00:14
استفاده نکردن از سیم‌کارت‌های اعتباری به مدت بیش از سه ماه به موجب مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات می‌تواند برای مشترک هزینه‌هایی مانند هزینه ۲۰ دقیقه مکالمه به همراه داشته باشد.

اتاق خبر: تیر ماه سال ۱۳۹۴ از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوبه‌ای در خصوص سیم‌کارت‌های اعتباری ابلاغ شد که بر اساس این مصوبه چنانچه مشترک هیچگونه تراکنشی در طول  یک بازه زمانی سه ماهه نداشته باشد مشمول مقرراتی خواهد شد.

بدین ترتیب در چنین شرایطی اگر مشترک سیم کارت اعتباری در حساب خود دارای اعتبار باشد، دارنده پروانه یعنی اپراتور مربوطه می تواند با انجام اطلاع‌رسانی لازم، پس از بازه زمانی سه ماهه و همچنین به ازای هر دوره زمانی بدون تراکنش از طرف مشترک پس از گذشت این بازه زمانی سه ماهه، نسبت به جبران هزینه‌های لازم-التادیه برای نگهداری شبکه و ارتباط به میزان حداکثر تعرفه ۲۰ دقیقه نرخ مکالمه پایه تلفن همراه دایمی اقدام کند. در این صورت مشترک مجاز به استفاده از باقیمانده اعتبار خود خواهد بود.

اما در صورت نبود اعتبار، اپراتور می‌تواند با انجام اطلاع‌رسانی لازم نسبت به قطع دو طرفه یا سلب امتیاز سیم‌کارت اقدام کند ،همچنین با انجام هر تراکنش از طرف مشترک، مهلت و بازه زمانی مجدداً برای مشترک لحاظ و آخرین تراکنش مشترک مبنای شروع بازه زمانی سه ماهه مذکور، خواهد شد.

علاوه بر این اپراتور درصورت عدم انجام تراکنش از طرف مشترک می تواند تا هنگام اتمام اعتبار، نسبت به جبران هزینه‌های لازم‌التادیه نگهداری شبکه و ارتباط اقدام کند.

اما در صورتی که سیم‌کارت به مرحله قطع یک طرفه و قطع دوطرفه قرار گیرد، کلیه خدمات سیم‌کارت مسدود شده ولی اپراتور ارائه دهنده خدمات همچنان موظف است امکان تماس با کدهای خدماتی اضطراری ملی را برقرار کند.

همچنین امکانات و تسهیلاتی که اپراتور جهت افزایش اعتبار مشترک در شبکه و یا فعال سازی مجدد ارائه می‌کند،  مشمول قطع امکانات یا تسهیلات در قطع یک طرفه و یا دوطرفه  نخواهد شد.

از سوی دیگر در وضعیت قطع دو طرفه، به موجب این مصوبه اپراتور مربوطه موظف است شماره مشترک را تا زمان سلب امتیاز حفظ کند.

همچنین اپراتور موظف است نحوه ثبت نام، غیرفعال کردن، قطع یک طرفه ، قطع دو طرفه و سلب امتیاز از مشترک را به صورت صریح در قرارداد مشترکین خود لحاظ کند.

ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید