Performancing Metrics

گرانترین و ارزان ترین مناطق تهران کجاست؟ | اتاق خبر
کد خبر: 383014
تاریخ انتشار: 13 آذر 1395 - 12:19
خانه های منطقه یک با متوسط قیمت ۹ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان در هر متر مربع گرانترین و واحدهای مسکونی منطقه ۱۸ با دو میلیون و ۱۴۰ هزار تومان ارزان ترین نقاط پایتخت محسوب می شوند.

اتاق خبر: منطقه یک به عنوان یکی از سه منطقه برتر توسعه یافته تهران کماکان بیشترین متوسط قیمت را در آبان ماه ۱۳۹۵ به خود اختصاص داده است. متوسط قیمت هر متر مربع بنای مسکونی در این منطقه ۹ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان است که البته ارزش معاملات انجام شده آبان ماه در این منطقه حاکی از کاهش قیمت ۶.۵ درصدی نسبت به ماه قبل دارد.

از سوی دیگر قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه ۱۸ شهر تهران بالغ بر دو میلیون و ۱۴۰ هزار تومان در آبان ماه بوده که کمترین متوسط قیمت در پایتخت محسوب می شود. با این حال بررسی معاملات انجام شده نشان می دهد در آبان ماه ارزش هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه ۱۸ معادل ۵.۹ درصد نسبت به مهرماه رشد داشته است.

آمارهای دیگر حاکی از آن است که منطقه ۵ برای چندمین سال متوالی، بیشترین تعداد معاملات مسکن تهران را به خود اختصاص داده است. این منطقه با سهم ۱۶.۴ درصد از کل معاملات، بیشترین تعداد قراردادها را داشته و پس از آن منطقه ۴ با سهم ۱۱.۶ درصد از کل معاملات قرار دارد.

همچنین بیشترین رشد متوسط قیمت در آبان ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل به منطقه ۹ (معادل ۱۳.۱ درصد) و کمترین رشد متوسط قیمت به منطقه ۸ (معادل ۰.۷ درصد) تعلق دارد.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا در آبان‌ماه نیز حاکی از آن است که واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم ۵۲.۲ درصد بیشترین سهم از واحدهای مسکونی معامله شده را به خود اختصاص داده‌اند.

در آبان ماه سال ۱۳۹۵ متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۴.۴۱ میلیون تومان بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۰.۱ و ۷.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۱۲ هزار و ۴۵۹ واحد مسکونی رسید که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۱.۲ و ۴.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید