Performancing Metrics

واردات نباید رقیب تولیدات داخلی شود | اتاق خبر
کد خبر: 383047
تاریخ انتشار: 14 آذر 1395 - 07:47
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به واردات بی رویه برخی کالاها که باعث ایجاد رقابت با کالاهای تولید داخلی و ضربه به تولیدکنندگان ایرانی شده است، گفت: واردات کالا نباید به رقیب تولیدات داخلی تبدیل شود.

اتاق خبر:قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: باید تدابیر لازم برای رفع موانع سر راه تولیدات داخلی برای رفع این مشکل اندیشیده شود.
وی تصریح کرد: محاسبه میزان صادرات براساس تولیدات استان ها می تواند سهم دقیق نقاط مختلف کشور در صادرات را به طور شفاف مشخص کند.
وی همچنین با اشاره به خدمات دولت یازدهم در سه سال گذشته گفت: دولت در ارتقای زیرساخت های توسعه ای مناطق محروم کشور مانند چهارمحال و بختیاری نقش مهمی ایفا کرده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در این مدت زیرساخت های توسعه ای استان به ویژه در بخش های راهسازی، گازرسانی، برقرسانی، آبرسانی و ارتقای شاخص های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی رشد چشمگیری داشته است.
وی گفت: در مدت فعالیت دولت یازدهم طول بزرگراه های چهارمحال و بختیاری از 110 کیلومتر به 310 کیلومتر و پوشش گازرسانی استان از 84 درصد به 94 درصد افزایش یافت.
سلیمانی دشتکی به آبرسانی سیار از طریق تانکر به 220 شهر، روستا و شهرک صنعتی استان در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید اشاره و تاکید کرد: با اقدام های انجام شده در سه سال گذشته مشکل تامین آب بسیاری از این مناطق به طور کامل رفع شده و تلاش برای آبرسانی به بقیه مناطق در دستور کار قرار دارد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران نیز گفت: توسعه صادرات محور تولیدات داخلی و ارتقای تولید کالاهای صادراتی در استان های مختلف کشور از اولویت های این وزارتخانه است.
مجتبی خسروتاج تصریح کرد: به همین منظور باید ظرفیت صادراتی استان های مختلف شناسایی و در راستای تقویت آن تلاش و برنامه ریزی علمی و عملی صورت گیرد.
کولر آبی، لوازم خانگی، خوراک آبزیان، سیمان، کاشی و سرامیک، شیرخشک نوزاد، چینی آلات بهداشتی، ورق فولادی، بادام، نمد، شکلات، موکت و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی از مهمترین کالاهای صادراتی چهارمحال و بختیاری است که به کشورهای عراق، افغانستان، ازبکستان، هند، پاکستان، آذربایجان و کویت صادر می شود.
صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری در سال جاری 102 میلیون دلار تعریف و پیش بینی شده که تاکنون بیش از 67 درصد آن محقق شده است.

ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید