Performancing Metrics

همکاری روسیه - ژاپن برای امنیت منطقه آسیا - اقیانوسیه مهم است | اتاق خبر
کد خبر: 383075
تاریخ انتشار: 14 آذر 1395 - 10:30
لاوروف:
وزیر امور خارجه روسیه شنبه تاکید کرد، یکسان کردن مواضع درخصوص معاهده صلح با ژاپن کار دشواری است.

لاوروف کیشیدا

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اختلاف قلمرویی میان توکیو و مسکو بر سر یکسری مجمع الجزایر در غرب اقیانوس آرام که در پایان جنگ جهانی دوم توسط نیروهای شوروی تصرف شده روابط دیپلماتیک این دو کشور را خدشه دار کرده و مانع انعقاد یک معاهده صلح رسمی میان این دو کشور شده است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز در جریان کنفرانس خبری مشترکی با فومیو کیشیدا، همتای ژاپنی‌اش  گفت: سیستم ضد موشکی آمریکا در منطقه آسیا – اقیانوسیه یک تهدید محسوب می‌شود.

لاوروف همکاری مسکو - توکیو را برای حفظ امنیت منطقه آسیا - اقیانوسیه مهم ارزیابی کرد و گفت:  همکاری استراتژیک میان روسیه و ژاپن به امنیت آسیا - اقیانوسیه ربط دارد . از نظر ما  همکاری دو کشور فاکتور مهمی در برقراری امنیت و ثبات در منطقه شمرده می شود.

مذاکرات وزرای خارجه دو کشور پس از نزدیک به چهار سال وقفه با طرح رایزنی‌های بیشتر برای سال آتی انجام شد. با این حال لاوروف امیدها برای پیشرفت فوری در معاهده صلح میان روسیه و ژاپن را تقریبا از بین برد و گفت که باید روز جزییات بیشتری در این راستا کار شود. این کار چندان هم ساده نیست و به یک کار مداوم و دقیق نیاز دارد. اما همگرایی هایی مان دو طرف برای نحوه رسیدن به معاهده صلح وجود دارد و نقشه راهی نیز تدوین شده است. 

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید