Performancing Metrics

کدام کشورها شادترین کارمندان را دارند؟ | اتاق خبر
کد خبر: 383173
تاریخ انتشار: 14 آذر 1395 - 16:44
شرکت یونیورسام به تازگی شاخص سالانه شادی را منتشر کرده که به سنجش شادی و رضایت نیروی کار در کشورهای سراسر جهان پرداخته است.

اتاق خبر: این شرکت به نظرسنجی از بیش از ۲۰۰ هزار کارمند جوان در ۵۷ کشور پرداخته که تحقیقاتش را یکی از عمیق‌ترین رتبه بندی‌های نوع خود ساخته است.

این تحقیقات از یک سیستم امتیازدهی استفاده کرده است که سه عامل شامل رضایت کارمند، تمایل کارمند برای توصیه کردن کارفرمای جاری و احتمال تغییر شغل کارمند در آینده نزدیک را مد نظر قرار داده است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری بیزنس اینسایدر  ، ۱۰ کشوری که در صدر فهرست شادترین کارمندان جهان قرار دارند، در اروپای غربی و اتحادیه اروپا هستند و کشورهای حوزه اسکاندیناوی هم عملکرد خوبی دارند. کشورهای آمریکا و انگلیس به این فهرست راه پیدا نکردند و به ترتیب در رتبه‌های ۳۶ و ۳۲ ایستادند. کشورهایی که شادترین و وفادارترین کارمندان جهان را دارند، عبارتند از:

۱- دانمارک

این کشور از رتبه چهارم در سال گذشته به رتبه برتر در سال ۲۰۱۶ ارتقا یافت. کارفرمایان دانمارکی شادی را یک اولویت قرار داده اند و برای تقسیم عادلانه قدرت، شرکتهایی که بیش از ۳۵ کارمند دارند، صندلی‌هایی را در هیات مدیره برای کارمندان معمولی اختصاص داده اند که آنها را از حقوق و قدرت مشابه سایر اعضای مدیریت ارشد برخوردار خواهند بود.

۲- نروژ

یکی از کشورهای اسکاندیناوی است که در این فهرست قرار دارد اما موفق نشد در رتبه برتر بایستاد. با اینهمه این کشور در شاخص  زندگی بهتر سازمان توسعه و همکاری اقتصادی، برای امنیت شغلی و درآمد از ۱۰ امتیاز، ۹ امتیاز کسب کرده است.

۳- کاستاریکا

تنها کشور آمریکای جنوبی است که در میان ۱۰ کشور برتر قرار گرفته است و صنایع گردشگری و کشاورزی کاستاریکا مشاغل فراوان، ثابت و رضایت بخشی ایجاد کرده اند.

۴- سوئد

این کشور اسکاندیناوی نسبت به تعادل میان کار و زندگی دغدغه خاطر زیادی دارد به اندازه ای که حتی طرح آزمایشی شش ساعت کار در روز را اجرا کرده است. تنها یک درصد از مردم سوئد بیش از ۵۰ ساعت در هفته کار می کنند و والدین می توانند ۴۸۰ روز مرخصی والدین را بین خود تقسیم کنند.

۵- اتریش

از نقطه نظر یک کارگر در اتریش، چیزی برای شکایت وجود ندارد. حقوقهای بالا با حداکثر پنج هفته تعطیلات و ۱۳ تعطیلات رسمی کامل می شوند. مرخصی بارداری سخاوتمندانه به این معناست که کارمندان زن می توانند برای هشت هفته پایان بارداری و هشت هفته پس از تولد کودکشان به مرخصی بروند.

۶- هلند

به دلیل اینکه هلندی‌ها کار را خسته کننده می‌دانند، این کشور دستورالعمل دقیقی پیرامون میزان ساعتی که یک کارمند می تواند کار کند، دارد. قانون ساعت کار، حداکثر مدت کار روزانه کارمندان را ۹ ساعت و حداکثر مدت کار در هفته را ۴۵ ساعت تعیین کرده است.

۷- فنلاند

تنها تحقیقات یونیورسام نبوده که فنلاندی‌ها را در شغل‌شان شاد شناخته است. طبق یافته‌های گزارش کمیسیون اروپا، تنها ۴.۷ درصد از جمعیت کاری فنلاند از کارشان ناراضی هستند که پایین‌ترین نرخ در اتحادیه اروپاست.

۸- بلژیک

بلژیک از رتبه سال گذشته سقوط کرد با اینهمه امسال در رتبه قابل قبول هشتم قرار گرفت. نیروی کار بلژیک به ندرت درصدد تغییر شغل برمی آیند و بالاترین نرخ رضایت شغلی را در جهان دارند.

۹- مجارستان

نیروی کار این کشور کوچک، شادترین نیروی کار در اروپای شرقی است.

۱۰- جمهوری چک

وفاداری بالایی که مردم جمهوری چک نسبت به کارفرما دارند، برخاسته از ویژگی سنتی آرام و باثبات آنها است. تحقیقات یونیورسام نشان می دهد مردم جمهوری چک آن چنان به دنبال چالش نیستند.

۱۱- آلمان

آلمان اغلب موتور صنعتی اروپا به حساب می آید. کارکنان در یکی از قوی‌ترین اقتصادهای اروپا، ساعات کمتری کار می کنند اما به دلیل اخلاق کاری "پرکار" بودن، کار بیشتری انجام می‌دهند.

۱۲- سوییس

این کشور که همسایه فرانسه است، همواره در میان کشورهای جهان از نظر رضایت شغلی در بالاترین رتبه‌ها قرار دارد. شرکت مشاوره آلمانی "انستیتو جوا" از فضای محل کار و فرصت برای پیشرفت در این کشور تمجید کرده است.

۱۳- مکزیک

ساعات کار در مکزیک ساماندهی نشده و دستمزدها اغلب نسبتا اندک هستند اما این وضعیت مانع از این نشده که مکزیکی‌ها از کارشان لذت نبرند. شاخص "زندگی بهتر" سازمان توسعه و همکاری اقتصادی نشان می دهد مکزیکی‌ها به طور کلی نسبت به زندگی رضایت بیشتری در مقایسه با سایر کشورهای جهان دارند.

۱۴- رومانی

امنیت شغلی برای مردم رومانی اهمیت بالایی دارد و حضور رو به رشد شرکتهای بین المللی در این کشور، ثبات فزاینده ای را برای کارکنان فراهم کرده است. اگر یک کارفرما شغل ثابت عرضه کند، کارمندان رومانیایی وفادر و خوشحال هستند و به دنبال فرصتهای دیگری نخواهند بود.

۱۵- بلغارستان

شرایط کار در بلغارستان به طور مستمر بهبود پیدا کرده که به مدد پیشرفت در مقررات حمایت کننده از حقوق کارمندان برای ساعات کاری مناسب و مرخصی با حقوق بوده است.

۱۶- فرانسه

قوانین اشتغال در فرانسه دقیق هستند تا رفاه کارکنان را تضمین کنند. شرکتها باید پنج هفته کاری تعطیلات با حقوق و همچنین مرخصی با حقوق برای عزا و عروسی برای کارکنان فراهم کنند. فرانسه همچنین یکی از ده‌ها کشور اروپایی است که قرارداد بدون مشخص کردن ساعت کار، در آنها ممنوع است.

۱۷- سنگاپور

با وجود اینکه حداقل حقوق در سنگاپور وجود ندارد، کارکنان در این کشور از یکی از بهترین شرایط کاری و حقوقهای رقابتی برخوردارند.

۱۸- اسپانیا

طبق گزارش موسسه سیاستهای خانواده اسپانیا، کارمندان اسپانیایی یکی از طولانی‌ترین ساعات کار را در اروپا دارند اما یافته‌های یونیورسام نشان می دهد این امر لزوم مانع شادی آنها نمی شود. پاداش و تعطیلات عمومی هم به آن افزوده می شود.

۱۹- کلمبیا

کلمبیا یکی از اقتصادهای برخوردار از سریع‌ترین نرخ رشد در منطقه به خصوص در بخش فناوری و شرکتهای نو پا است و این امر به معنای فرصتهای زیادی است که برای کارفرمایان و کارمندان ایجاد می شود.

۲۰- برزیل

قانون اساسی برزیل شرایط منصفانه برای کارکنان را تضمین کرده است. حداکثر میزان ساعت کاری که کارمندان می توانند داشته باشند، ۴۴ ساعت در هفته بوده و اضافه کاری نمی تواند بیشتر از دو ساعت در روز باشد.

۲۱- پاناما

به دلیل دستمزدهای پایینی که در پاناما وجود دارد، بعید است با کار کردن در این کشور ثروتمند شد اما از سوی دیگر کار بیش از حد هم وجود ندارد. کارمندان در این کشور ۳۰ روز مرخصی با حقوق و دو ساعت وقت ناهار دارند. مرز میان زندگی کاری و شخصی هم کمرنگ است به طوریکه دیدار با خانواده همکاران غیرمعمول نیست.

۲۲- شیلی

این کشور آمریکای جنوبی یکی از اقتصادهای برخوردار از نرخ رشد سریع در این قاره بوده و این مسئله مسلما مایه رضایت نیروی کار شیلی است.

۲۳- کانادا

تنها تحقیقات یونیورسام نبوده که نشان داده کانادایی‌ها در سرکار خوشحال هستند. طبق تحقیقات مشابهی که در سال ۲۰۱۲ انجام گرفت، ۷۶ درصد از مردم کانادا اظهار کردند از شغل‌شان راضی یا بسیار راضی هستند. قوانین حقوق بشر جامع از افراد با ملیتهای مختلف در برابر تبعیض حمایت می کند و همچنین قوانین اشتغال، حداقل حقوق، استانداردهای سلامت و ایمنی و ساعات کار را معین کرده است.

ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید