Performancing Metrics

طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در دست مطالعه است | اتاق خبر
کد خبر: 383223
تاریخ انتشار: 14 آذر 1395 - 18:00
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر گفت: حدود 85 درصد از زمین‌های فعلی منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر به سرمایه‌گذاران واگذار شده و اکنون برای اجرای طرح‌های جدید و جذب سرمایه‌گذار بیشتر به زمین‌های جدید و اجرای طرح توسعه نیاز داریم.

اتاق خبر: امید شهیدی نیا ، با توجه به نیاز منطقه، طرح توسعه منطقه ویژه در دست مطالعه است و گزینه‌ای نیز در ضلع شرقی منطقه موجود، جانمایی و انتخاب شده است.

وی افزود: اکنون فاز مطالعاتی طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر در حال کلید خوردن است تا پس از بررسی‌های مشاور و حفظ و رعایت تمام ملاحظات زیست‌محیطی، بتوان بخشی را به عنوان زمین‌های جدید به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ماهشهر اضافه کرد.

شهیدی نیا تصریح کرد: اکنون سطح موجود در منطقه 2600 هکتار است و زمین‌های باقی‌مانده در منطقه تنها برای واگذاری به صنایع پایین‌دستی مناسب هستند و این امر نیاز به اجرای طرح توسعه منطقه را دوچندان می‌کند.

وی با اشاره به این‌که بخش مورد نظر برای طرح توسعه حدود 3 هزار هکتار است، گفت: با توجه به این‌که در منطقه موردنظر جهت طرح توسعه، هوریات طبیعی وجود دارد، از این 3 هزار هکتار می‌توان هزار هکتار را استحصال و برای توسعه صنایع پتروشیمی در زمینه‌های مختلف استفاده کرد.

ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید