Performancing Metrics

315 میلیارد تومان به حاشیه نشینان رسید | اتاق خبر
کد خبر: 383353
تاریخ انتشار: 15 آذر 1395 - 09:28
دولت در لایحه بودجه 1396 بالغ بر 315 میلیارد تومان برای ساماندهی حاشیه شهرها اختصاص داده است.

اتاق خبر: علاوه بر ۲۲۰ میلیارد تومان که برای رفع معضل حاشیه نشینی در تمامی شهرها اختصاص یافته، ۷۵ میلیارد تومان برای مشهد و ۲۰ میلیارد تومان برای قم و شیراز اختصاص می یابد. بودجه جاری شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری نیز ۱۱۱ میلیارد و ۱۵۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

دولت از سال ۱۳۹۲ هدف گذاری برای نوسازی سالیانه ۳۰۰ هزار واحد مسکونی را در دستور کار خود قرار داد و در حال حاضر سود تسهیلات نوسازی را به هشت درصد کاهش داده است، اما تعداد تسهیلات دهی به بافتهای ناکارآمد بیش از ۱۵۰ هزار فقره نبود. با این حال محمدسعید ایزدی مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری، این تعداد را در شرایط فعلی مناسب ارزیابی می کند.

در حال حاضر بیان می‌شود که ۱۹ میلیون بد مسکن در ایران وجود دارد که وزارت راه و شهرسازی، بهسازی و نوسازی بافتهای ناکارآمد را به عنوان مهمترین سیاست خود دنبال می‌کند، اما به نظر می رسد بخش خصوصی برای ورود به این بافتها تمایل چندانی از خود نشان نمی‌دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی طی روزهای اخیر در این زمینه گفت: تلاش شده ردیف‌های قانونی برای ساماندهی بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی در نظر گرفته شود و سال ۱۳۹۵ اعتبارات دولتی این حوزه از ۳۵ میلیارد تومان به ۴۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

محمد سعید ایزدی با اشاره به این که وام‌های مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده با سود چهار درصد تعیین شده است ادامه داد: با ارائه تسهیلات برای خرید مسکن در بافت فرسوده تلاش شده که سطح زندگی در این محدوده‌ها ارتقا یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تسهیلات بانکی و ردیف‌های دولتی، همکاری همه دستگاه‌ها، همکاری بخش خصوصی و جلب کمک خیران و نیکوکاران برای رفع موضوع چالشی حاشیه نشینی در سطح کشور باید هماهنگ باشند.

ایزدی ضمن اشاره به این نکته که امروزه شهرهای کشور از جمله استان کرمان از معضل کیفیت پایین زندگی رنج می‌برند گفت: ۵۴۴ شهر کشور با بیش از ۳۰ درصد مساحت شهرها و ۳۰ درصد جمعیت در محدوده هایی هستند که از مختصات لازم زندگی شهری برخوردار نیستند.

ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید