Performancing Metrics

ظرفیت مبادله برق ایران و ارمنستان به 1200 مگاوات افزایش می‌یابد | اتاق خبر
کد خبر: 383405
تاریخ انتشار: 16 آذر 1395 - 04:08
وزیر نیرو گفت: با اجرای زیرساخت‌های انتقال برق، ظرفیت مبادله برق بین دو کشور ایران و ارمنستان از 300 به 1200 مگاوات افزایش می‌یابد.

اتاق خبر: چهاردهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و ارمنستان صبح امروز (دوشنبه) با حضور مهندس «حمید چیت چیان» وزیر نیرو و «آشوت مانوکیان» وزیر زیرساخت انرژی و منابع طبیعی جمهوری ارمنستان آغاز به کار کرد.

در آیین آغاز به‌کار این اجلاس وزیر نیرو با اشاره به روابط خوب و مناسب دو کشور در سطح سیاسی و اقتصادی، اظهار داشت: خوشبختانه همواره روابط میان دو کشور همسایه ایران و ارمنستان در سطح بسیار خوبی بوده و امیدواریم این اجلاس به‌ویژه اجلاس چهاردهم بتواند زمینه تعمیق و توسعه این همکاری های و روابط دوستانه شود.

وی افزود: اجرای پروژه های چون خط سوم انتقال برق، کریدور برق شمال جنوب و توافقات متعدد در حوزه گاز و پتروشیمی در طول سال های گذشته و حال، تا حدودی بیانگر روابط گرم و دوستانه میان دو کشور همسایه است.

وی تصریح کرد: امید است با بررسی دقیق و برنامه ریزی های منسجم در اجلاس شاهد فعال سازی هر چه سریعتر پتانسیل های تعمیق روابط دو کشور و اجرای طرح های بزگی چون کریدور جاده ای شمال جنوب و خط ریلی خلیج فارس- دریای سیاه در آینده نزدیک باشیم.

چیت چیان ضمن اشاره به سفر پیش روی رییس جمهور به جمهوری ارمنستان در روزهای آتی، گفت: امید است این اجلاس بتواند حاوی فرصت های ارزشمندی برای دستیابی به توافقات دوجانبه دو کشور در زمینه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی همسنگ با روابط بسیار خوب سیاسی دو کشور باشد.

وی ادامه داد: مطمئناً برگزاری منظم اجلاس کمیسیون مشترک و تبادل دیدارها می تواند بسترساز تحکیم روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور بوده و تأثیر مثبتی را در رشد همکاری ها و شناخت فرصت های کاری و سرمایه گذاری در زمینه های گوناگون فراهم می‌کند.

وی تأکید کرد: باید تلاش کرد که درآینده درصد بالایی از مبادلات تجاری دو طرف به فعالان بخش خصوصی دو کشور اختصاص داده شود. این امر می تواند با فعال سازی اتاق های بازرگانی دو کشور محقق شود و نمایندگان دولت های دو کشور بایستی حمایت کامل خود را از همکاری بخش خصوصی دو کشور دریغ نکنند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: با جدیت و تلاش بی وقفه مسئولان دو کشور کار احداث دکل های خط سوم انتقال برق که ظرفیت مبادله برق بین دو کشور را از 300 به 1200 مگاوات افزایش می دهد، آغاز شده است و امید است این پروژه بتواند با حمایت مسئولان دو کشور در آینده ای نزدیک به بهره برداری برسد.

وی گفت: شرایط مساعدی برای فعالیت های جدید و همکاری در بخش های مختلف تجاری و اقتصادی از جمله در زمینه ارتباطات جاده ای، خطوط ریلی و هوایی، کشاورزی و دامپروری، گردشگری، آب و برق، معدن و ...بین دو کشور به وجود آمده، که چنانچه دولت ارمنستان شرایط لازم برای حضور جدی بخش خصوصی ایران در بازار اورآسیا را فراهم کند، می تواند بسیار موثر واقع شود. 

 ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید