Performancing Metrics

نیمی از هزینه صادرکنندگان ایرانی شرکت کننده در نمایشگاه های کشورهای هدف پرداخت می شود | اتاق خبر
کد خبر: 383438
تاریخ انتشار: 16 آذر 1395 - 09:03
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: 50 درصد هزینه نمایشگاهی صادرکنندگانی که به منظور توسعه صادرات و بازاریابی در نمایشگاه های تخصصی - صادراتی کشورهای هدف ( تعیین شده از سوی سازمان توسعه تجارت ) شرکت می کنند، پرداخت می شود

' مجتبی خسروتاج '  در گفت وگو با ایرنا، افزود: صادر کنندگانی که بصورت هدفمند در نمایشگاههای کشورهایی که از نظر بازارسنجی مورد ارزیابی قرار گرفته و زمینه توسعه صادرات کالاهای ایرانی در آنها وجود دارد، شرکت کنند از سوی سازمان توسعه تجارت حمایت و پشتیبانی مالی خواهند شد و یارانه صادراتی دریافت می کنند.
وی با اشاره به اینکه 48 کشور به عنوان بازارهای هدف صادراتی از سوی سازمان توسعه تجارت مشخص و اسامی آنها در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان اعلام شده است، افزود: در این پایگاه اطلاع رسانی، ظرفیت هریک از کشورها برای صادرات کالاهای ایرانی، ارزیابی و مشخص شده است.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران همچنین عصر یکشنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان اصفهان که پیرامون مشکلات صادرات فرش دستبافت این استان برگزار شد، گفت: صادرکنندگان فرش دستبافت اگر در کشورهایی مانند روسیه، چین، هند و برزیل نمایشگاه فرش دایر کنند، 50 درصد هزینه نمایشگاهی آنها بصورت رایانه ای از سوی این سازمان پرداخت می شود.
وی با اشاره به اینکه هر کالای صادراتی از جمله فرش باید دارای کد شناسایی و رهگیری تولید کننده داشته باشد، گفت: سامانه ای همانند سامانه مبارزه با قاچاق کالا باید برای صادرات فرش راه اندازی شود.
خسروتاج میزان رشد صادرات فرش کشور در هفت ماه نخست امسال را 17 درصد اعلام کرد و گفت: صادرات فرش به بازارهای جدید از جمله روسیه، برزیل، چین و هند باید مورد توجه قرار گیرد و صادرکنندگان فرش باید زمینه صادرات فرش دستباف ایران به این کشورها را بیش از پیش فراهم کنند.
وی با بیان اینکه در حوزه صادرات فرش از پیشنهادها و نظرات استقبال می کنیم، افزود: فرش ایران در دنیا صاحب نام و مورد استقبال است بنابراین از حضور صادرکنندگان فرش دستباف ایران در نمایشگاه های بین المللی که متقاضی فرش دستباف ایران هستند، حمایت می کنیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت روز یکشنبه به منظور افتتاح نمایشگاه فرش دستباف و شرکت در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه اصفهان به این استان سفر کرد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید