Performancing Metrics

موفقیت کارت‌های اعتباری نیازمند تغییر مقررات بانکی است | اتاق خبر
کد خبر: 383571
تاریخ انتشار: 16 آذر 1395 - 11:07
رئیس پژوهشکده پولی‌ و بانکی با اشاره به الزامات کارت‌های اعتباری گفت: ممکن است حتی مقررات بانک مرکزی در این زمینه نیاز به تغییر داشته باشد.

اتاق خبر: علی‌ دیواندری ، در مورد عدم توفیق پروژه‌ کارت‌های اعتباری (خرید کالای ایرانی و پس از آن کارت‌های اعتباری سه رنگ طلایی، نقره ای و برنزی) و نحوه تامین منابع این کارتها گفت: اقدامی که در خصوص کارت‌های اعتباری در پژوهشکده پولی و بانکی در حال انجام است به منظور توزیع اعتبارات خرد است .

وی افزود: ما در پژوهشکده پروژ‌ه‌ای را در دست برررسی داریم که خرید‌های روزمره مردم را پوشش دهد و به صورت مداوم هم شارژ شود.

دیواندری گفت: در دنیا این گونه است که افراد در صورت نداشتن پول از اعتبار و کردیت خود استفاده می کنند و سر  ماه آن را تسویه می‌کنند.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با بیان این که در خصوص عرضه کارت‌های اعتباری نیازمند رعایت الزاماتی هستیم، افزود: حتی لازم است مقررات بانکی در این زمینه نیاز به تغییر داشته باشد.

وی تصریح کرد: نیاز بود تا پژوهشکده یک کار علمی همه جانبه در این خصوص انجام دهد تا این مسئله را برای همیشه در کشور حل کند. به همین منظور به لحاظ بحث‌های شرعی و بحث‌های آی‌تی همچنان در حال بررسی هستیم ، البته پروژه ما در پژوهشکده شبیه کارت‌های اعتباری موجود که در بانک‌ها ارائه می‌شود، نیست.

ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید