Performancing Metrics

بازار ICT کشور حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان است | اتاق خبر
کد خبر: 383576
تاریخ انتشار: 16 آذر 1395 - 11:18
معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه شرکت هایIT کمتر از ۳۰ درصد در بازار ICT کشور سهم دارند، گفت: سهم ICTرا در تولید ناخالص ملی کشور ۲.۷ درصد است که البته امیدواریم این سهم در برنامه ششم توسعه به ۴درصد برسد.

اتاق خبر: برات قنبری - معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات - در چهارمین هم اندیشی توسعه بخش ICT کشور گفت: بازار ICT کشور چیزی در حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان است که بیش از ۷۵ درصد آن از آن بخش ارتباطات است و بر اساس گزارشات بین المللی این عدد تا سه برابر قابل افزایش است بنابراین بر اساس سهم ICT در سبد خانوار افراد، جا دارد که تا ۱۲۰ میلیارد تومان هم افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به توازن میزان سرمایه گذاری بخش IT و ارتباطات در دنیا افزود: در دنیا این سهم ۶۰ به ۴۰ درصد است و بیشتر سرمایه گذاری از آن بخش ارتباطات است که البته نسبت به کشورمان سهم کمتری را شامل می شود.

قنبری با بیان اینکه امروزه توسعه کشورها باید بر اساس یکپارچگی، امنیت، شفافیت و حریم خصوصی افراد برنامه ریزی شود، اظهار کرد: همزمان با ورود به نسل پنجم کارشناسان معتقدند که دوره Open cluad ها می رسد که در همه زمینه ها مطرح می شود و عنوان طیف فرکانسی تخصیص داده شده تغییر می کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سهم ICT را در تولید ناخالص ملی کشور ۲.۷ درصد دانست و تصریح کرد: البته امیدواریم این سهم در برنامه ششم توسعه به ۴ درصد برسد.

این مقام مسوول با تاکید بر ضرورت افزایش ظرفیت زیرساخت خاطرنشان کرد: ارایه خدمات الکترونیکی، تولید محتوا و افزایش پوشش شبکه های ارتباطی برای روستاها از دیگر اهداف محسوب می شود.

قنبری با بیان اینکه نگاهمان این است که دولت در حوزه IT حداقل مداخله و حداکثر مشارکت را داشته باشد بر ضرورت ساماندهی فرکانس تاکید کرد.

وی با تاکید بر سهم اشتغال از طریق ایجاد فناوری های جدید در برنامه ششم، افزود: این درحالیست که بعضی از اپراتورها در زمان ارایه خدمات، اشتغال را جزو اولویت های خود محسوب نمی کنند.

ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید