Performancing Metrics

جزییات اولین نشست کارگروه تخصصی مزد | اتاق خبر
کد خبر: 383578
تاریخ انتشار: 16 آذر 1395 - 11:23
در نخستین نشست کارگروه تخصصی مزد مقرر شد تا مرجع آماری مورد قبول نمایندگان کارگری و کارفرمایی به منظور ‌محاسبه و اعلام هزینه‌های سبد مصرف خانوارها تعیین و معرفی شود.

اتاق خبر: ابوالفضل فتح‌الهی،  در این جلسه که با حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و دولت در وزارت کار برگزار شد، صحبتهای مقدماتی در خصوص تشکیل کارگروهها انجام شد و موضوع تقسیم کارگروه‌های تخصصی، ‌زمان‌بندی جلسات دستمزد، نظرات دولت، وضعیت کارگران و شرایط کارفرمایان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به دقیق بودن آمار و اطلاعات مرکز آمار، ادامه داد: در بحث محاسبه هزینه سبد خانوار و نرخ تورم اعلامی معتقدیم که اطلاعات مرکز آمار به جهت آنکه جامعه روستایی را هم در برمی‌گیرد دقیق‌تر از بانک مرکزی است به همین دلیل به کارفرمایان پیشنهاد کردیم در خصوص یک مرجع واحد که آنها هم قبول دارند و مورد وثوق هردو طرف است به توافق برسیم و مستندات به روز شده آن مرجع در خصوص هزینه‌های معیشت و تورم سبد مصرف خانوار را استخراج کنیم.

این مقام مسئول کارگری تصریح کرد: تعیین یک مرجع واحد کمک می‌کند تا هزینه خانوار در شهرها و روستاها را به دست آوریم و بر اساس آن آیتم‌های مختلفی را برای حمایت از معیشت و قدرت خرید کارگران پیشنهاد دهیم.

به اعتقاد وی دولت در جریان تعیین مزد باید به وظیفه خود در قبال کارگران و کارفرمایان عمل کند چرا که اگر دولت نقش خود را ایفا کند هم دستمزد کارگران بهینه می‌شود و هم بهره‌وری کارفرمایان بهبود می‌یابد.

ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید