Performancing Metrics

دوستی با چاشنی خیانت/در کوچه پس کوچه‌های شبکه‌های اجتماعی چه می‌گذرد؟ | اتاق خبر
کد خبر: 383625
تاریخ انتشار: 17 آذر 1395 - 01:30
دوستی های اینترنتی و برقرار کردن ارتباطات خارج از قاعده در فضای مجازی یا شبکه های اجتماعی از نمونه آسیب های اجتماعی به شمار می رود که در طول یک دهه گذشته با سیر و شتاب فزاینده ای روبرو شده است،معضلی که عمدتا به نتایج ناگوار و شکست های عمیقی ختم می شود.

به گزارش اتاق خبر، ارتباطات اینترنتی و یا تعاملات میان دو جنس مخالف در شبکه های مجازی یا اجتماعی از نمونه معضلاتی است که در طول سالیان اخیر با هزینه های سنگین روحی، عاطفی و شکست های خسارت باری همراه و همگام شده است.

 
البته نباید از نظر دور داشت که اساسا انسان موجودی اجتماعی است که فارغ از هرگونه تفکیک جنسیتی،نیازمند به ارتباط و رابطه اجتماعی است و سلب چنین امری از انسان،اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.لذا آنچه که باعث تحمیل خسارات و شکست های سنگین روحی،روانی،عاطفی اجتماعی و فرهنگی می شود،مشمول روابطی است که چارچوب ها،هنجارها و اصول و قواعد رایج و شایع در نظام ارزشی و فرهنگی جامعه ای همچون ایران در آن لحاظ نمی شود.
 
زهره کولیوند،جامعه شناس و آسیب شناس مسائل اجتماعی در تشریح و واکاوی الزامات و آسیب های ارتباطات اجتماعی در فضای مجازی اظهار داشت:میل به پیشرفت و توسعه یکی از نیازها و اهداف جدی تمامی انسان ها به شمار می رود و به واقع می توان گفت فرد فرد جامعه به انحای مختلف تلاش می کنند تا با پیمایش مسیری که به زعم آنها صحیح و اصولی است به موفقیت و پیشرفت مورد نظر خویش نائل شود.
 
وی افزود:ز این رهگذر،تعاملات و ارتباطات اجتماعی یکی از اصلی ترین ضروریات و الزامات حصول پیشرفت، پویایی،توسعه و بالندگی است و در فقدان این امر،عملا تحقق اهداف مورد نظر مُیَسَر و امکان پذیر نخواهد شد.
 
جامعه شناس و آسیب شناس مسائل اجتماعی عنوان کرد:در این میان،استفاده از فناوری های روز،ابزار و ظرفیتی محسوب می شود که با اتکای به آن به نحو شایسته  و موثرتری اهداف تعریف و طراحی شده در اذهان افراد را قابل حصول می کند.
 
وی افزود:تردیدی وجود ندارد که فضای مجازی یکی از نقاط عطف قرن21 به شمار می رود و قطعا در آینده و در بررسی و مطالعه تاریخ علم،از فضای مجازی به عنوان اصلی ترین رکن توسعه و پیشرفت بشریت در دوران معاصر یاد خواهد شد.
 
کولیوند عنوان کرد:در میان مزایا و ثمرات غیر قابل انکار فضای مجازی،آسیب ها،مخاطرات و چالش های بسیاری نیز وجود دارد که با اندکی تامل به روشنی در می یابیم بسیاری از ناهنجاری های اجتماهی به واسطه سوء استفاده، کژ فهمی و یا برخی از انگیزه ها و تمایلات انحرافی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی ظهور و بروز پیدا می کند.
 
وی افزود:به تعبیری می توان گفت فضای مجازی،بستر و عرصه ای است آکنده از فرصت ها و تهدیدات متعدد و متکثر که می تواند زمینه صعود یا سقوط انسان ها را فراهم سازد.
 
جامعه شناس و آسیب شناس مسائل اجتماعی عنوان کرد:...
برای مشاهده جزئیات کامل خبر اینجا کلیک کنید.
باشگاه خبرنگاران جوان

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید