Performancing Metrics

خاطرات وزیر بهداشت از دوران دانشجویی | اتاق خبر
کد خبر: 383681
تاریخ انتشار: 17 آذر 1395 - 08:13
همزمان با روز دانشجو مطرح شد؛
وزیر بهداشت فضای دوران دانشجویی خود با شرایط فعلی را بسیار متفاوت عنوان کرد و گفت: دانشجویان قدر آزادی بیان و فضای آزاد را بدانند چراکه برای به دست آوردن آن هزینه سخت و سنگینی داده‌ایم.
وزیر بهداشت

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی قاضی‌زاده شرایط دوران دانشجویی خود را با وضعیت فعلی غیرقابل قیاس توصیف کرد و افزود: امروز در مراسم روز دانشجو که با حضور دکتر روحانی رئیس‌جمهور در دانشگاه تهران برگزار شد، دانشجویان، دولت فعلی و فعالیت‌های آن را بی‌مهابا نقد کردند که در برخی موارد نیز نحوه بیان و نقد این دانشجویان چندان لین و آرام نبود.  من در این مراسم یاد دوران دانشجویی خود افتادم که در آن زمان دانشجو جرأت نفس کشیدن نداشت.

وی در ادامه تصریح کرد: در دوران قبل از انقلاب بالاترین شکل اعتراض ما این بود که سر کلاس « هیس» بکشیم یا اینکه اعتراض خود را با کوبیدن پا بر زمین بیان می‌کردیم. اما فضای فعلی دانشجویی کاملا متفاوت و غیر قابل قیاس با گذشته است.

وزیر بهداشت یادآور شد: دانشجویان باید قدر این فضا و آزادی بیان را بدانند چراکه این آزادی به قیمت سخت و سنگینی فراهم شده است.

هاشمی همچنین خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم نقدهای خود را منصفانه بیان کنیم چراکه نقد، آزادی بیان و اعتراض با درشت حرف زدن، شعار دادن و متهم کردن حاصل نمی‌شود. باید تلاش کنیم کشور را بسازیم و روی پای خود بایستیم.

به گفته وی، کشور در صورتی آرام و در مسیر پیشرفت حرکت می‌کند که در کنار نقد دستاوردهای مثبت دولت و مسئولان در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی عرضه شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: بالاخره خاطرات ریز و درشت بسیاری از دوران دانشجویی خود در ذهن دارم. ما در دوره‌ای متولد شده‌ایم که از همان زمان ورود به دانشگاه یعنی دانشجویی، دوران‌های تدریس و حتی زمانی هم که به جامعه خدمت می‌کردم با اتفاقات بسیاری مواجه شدیم که برای هیچ نسلی قابل تکرار نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مبارزه برای سرنگونی رژیم شاهنشاهی، تلاش برای پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ دفاع مقدس و برخی اتفاقات دیگر از جمله حوادثی است که در عین شکل گیری خاطرات بد خاطرات خوبی هم در ذهن ماندگار کرده که این خاطرات به هیچ عنوان فراموش‌شدنی نیستند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید