Performancing Metrics

ساخت کارخانه مس کاتد در شیلی | اتاق خبر
کد خبر: 383728
تاریخ انتشار: 17 آذر 1395 - 13:32
علی‌اصغر پورمند گفت: قیمت تمام شده پروژه‌های ما در کنستانتره و گندله از قیمت تمام شده سایر پروژه های داخلی و خارجی کمتر است.

اتاق خبر: علی‌اصغر پورمند، مدیرعامل میدکو  در یک نشست خبری در کرمان با بیان اینکه نماد شرکت میدکو در سال ٩٠ در فرابورس باز شده است اظهار داشت: ٢٣٧٦ میلیارد تومان سرمایه ثبت شده میدکو است که در زمان آغاز سرمایه آن بالغ بر ١٠٠میلیارد تومان بود.

وی گفت: این شرکت بر اساس سه محور تولید  محصولات معدنی و صنایع معدنی، خدمات مهندسی و بازرگانی فلزات فعالیت می کند .

وی با بیان  این مطلب که توسعه از معادن آغاز می شود گفت: از  شاخصه‌های اساسی توسعه اقتصادی هر کشوری تولید دو فلز اساسی فولاد و مس است که ما نیز بر روی این دو فلز تمرکز کردیم.

پورمند ادامه داد: نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که از تولید ١ میلیون و ٨٠٠ هزار تن فولاد در دنیا حجم پایینی از بازرگانی آن مربوط به ایران می شود و در بازار مس هم  سهم ایران زیاد نیست.

مدیرعامل میدکو تصریح کرد: هر چند موضوع آب برای تولید فولاد مهم است اما برای ما نزدیکی به معادن در اولویت بود و به همین خاطر پروژه های خود را در این منطقه از کشور بنا کردیم.

وی افزود: ضمن این که بیشترین مصرف آب در بخش کشاورزی است نه در بخش صنعت.

وی تصریح کرد: میدکو ١٠٠ درصد مواد اولیه اش را از داخل تأمین می کند و به دلیل نزدیکی پروژه‌ها به معادن، هزینه حمل و نقل نیز کاسته شده و به لحاظ زیست محیطی هم انرژی کمتری صرف می شود.

وی گفت: این شرکت سعی داشته با افزایش بهره‌وری، مصرف آب را مدیریت کرده و با انعقاد قراردادی با شبکه فاضلاب شهر کرمان بتواتیم ٤٠٠ لیتر در ثانیه از آب استفاده کنیم.

پورمند خاطر نشان کرد: این شرکت در ٥ پهنه اکتشافی در کرمان، اردبیل و قزوین در حوزه مس و سنگ آهن در حال فعالیت است .

مدیر عامل میدکو ادامه داد: قیمت تمام شده پروژه‌های ما در کنستانتره و گندله از قیمت تمام شده سایر پروژه های داخلی و خارجی کمتر است .

وی افزود: بانک پسارگاد با ١٩درصد از سهامداران میدکو محسوب می شود البته ٩٢درصد سهامداران ما حقوقی و تنها ٨ درصد حقیقی هستند و در مجموع ١.٥میلیون سهامدار در میدکو سرمایه گذاری کرده اند.

وی افزود: این شرکت قصد افزایش سرمایه ندارد و سایر پروژه ها نیز برای تأمین مالی داخلی و خارجی در دست انجام است.

وی تصریح کرد: ١٥ هزار نفر به صورت مستقیم در این پروژه‌ها مشغول فعالیت هستند که اکثرا نیروهای بومی و منطقه ای هستند و ما قصد داریم در ٥ روستای کرمان خدمات زرند را پیاده کرده و از نیروهای جوان روستاها استفاده کنیم.

وی با اعلام این خبر که به زودی پروژه کاتد مس در کشور شیلی استارت می‌خورد، گفت: فعلا در حال مذاکره هستیم اما برای این پروژه با صادرات دانش فنی اقدام به تولید و فروش کاتد مس در این کشور خواهیم کرد.

وی افزود: هم اکنون صادرات در بخش آهن اسفنجی است اما در صددیم تا ٤.٢میلیون تن فولاد را صادر کنیم .

  مدیرعامل میدکو تصریح کرد: امسال به سهام‌داران 320 میلیارد تومان سود تعلق خواهد گرفت.

روز گذشته جمعی از خبرنگاران حوزه بانک و معدن از پروژه های کارخانه فولاد بردسیر، فولاد زرند و مجتمع کنسانتره و گندله سازی در کرمان بازدید کردند.

ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید