Performancing Metrics

برگزاری مراسم گرامیداشت روز حسابدار در زنجان | اتاق خبر
کد خبر: 383791
تاریخ انتشار: 17 آذر 1395 - 23:43

جشن بزرگ گرامیداشت روز حسابدار به همت اتاق بازرگانی زنجان و شرکت دارالفنون مالی و حسابداری هدف  به منظور تجلیل وشناساندن  نقش حسابداران در شفافیت اطلاعات مالی و توسعه اقتصادی کشور  در  مرکز همایشهای بین المللی مهرانه زنجان برگزار گردید.

 در این مراسم مهندس جمیلی رئيس اتاق زنجان ضمن ارج نهادن به مقام والای حسابداران از این افراد به عنوان امانتداران شرکتها نام برد و تصریح نمود بی شک بخش قابل توجهی از اطلاعات   شرکتها در دسترس حسابداران قرار دارد که افشای هر یک از این اسناد می تواند صدمات غیر قابل جبرانی  را بر پیکر بنگاههای اقتصادی وارد نماید.

وی داشتن صداقت، امانتداری و نظم را از خصایص مهم  حسابداران دانست و تاکید کرد متاسفانه در مباحث مالی در استان زنجان نقاط ضعف زیادی دیده می شود که امیداوریم  ، سال آتی در همین مراسم با تلاش شما عزیزان شاهد برطرف شدن بخشی از این مشکلات باشیم.

رئيس اتاق زنجان عدم وجود حسابرسان معتمد بومی را یکی از مهمترین معضلات بنگاههای اقتصادی دانست و گفت عدم وجود چنین موسساتی به هیچ وجه شایسته  استان نیست.

مهندس جمیلی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به خیل عظیم فارغ التحصیلان رشته حسابداری اظهار داشت این رشته جزو قدیمی ترین رشته های دانشگاهی بوده و هر سال به تعداد فارغ التحصیلان آن افزوده می گردد ولی متاسفانه تنها تعداد محدودی از این اشخاص با توجه به استعدادهای ذاتی خود جذب شرکتها و دوایر دولتی می شوند .

این مقام مسئول در ادامه ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد تاسیس موسسات مالی توانمند جهت پوشش انتظارات شرکتهای بورسی و فرابورسی باشیم. چرا که در حال حاضر متاسفانه هیچ شرکت حسابرسی در زنجان که قادر به انجام حسابرسی اینگونه شرکتها  باشد ، دایر نیست

وی خواستار راه اندازی نهضتی در جهت تربیت مدیران مالی توانمند در استان شد و تصریح کرد: باید با شناسایی افراد توانمند وتقویت آنها از این اشخاص در سطوح بالای مالی بهره مند شویم .

ایشان در ادامه با گریز به مسئله برجام در کشور افزودند: انچه امروز به عنوان برجام از آن تعبیر می شود در اصل اشتیاق سرمایه گذاران جهت ورود به عرصه اقتصادی کشور است لذا باید به تبع حضور شرکتهای خارجی در استان استانداردهای بین المللی در ارزیابی شرکتها و صورتهای  مالی لحاظ چرا که مراودات بین المللی بدون لحاظ شفافیت  مالی امکان پذیر نیست وی تنها راه تامین مالی شرکتها را اخذ تسهیلات بانکی ندانست و گفت در حال حاضر پیش نویسی در حال تنظیم است که در صورت نهایی شدن شرکتهای سهامی خاص می توانند  وارد بازار بورس و فرابورس شوند و این حضور یکی از بهترین راههای تامین شفافیت مالی می باشد.

چراکه  به تبع این اقدام می تواند شاهد خلق ثروت و افزایش درامد و سایر شاخصه های  سرانه اقتصادی در استان باشیم.

رئیس اتاق زنجان در بخش پایانی سخنانش با اشاره به همکاری مشترک اتاق زنجان  با شبکه استانی اشراق گفت برنامه ساخت وطن کار مشترکی  بین ما و صدا وسیما ی مرکز زنجان جهت ترغیب هم استانیهای عزیز در راستای خرید کالای ایران است که این حرکت در حال تبدیل شدن به یک عزم  ملی است وی ازایجاد  انجمن خیریه مهرانه زنجان به عنوان اراده جمعی مردم زنجان نام برد و گفت بی شک همه همشهریان ما به وجود مهرانه افتخار می کنند و این سند برگ زرینی است از اتحاد ووفاق  هم استانیهای عزیزمان است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان نیزبعنوان یکی دیگر از سخنرانان این مراسم گفت: دولت در تلاش برای افزایش روابط با سرمایه گذاران داخلی و خارجی است و در مقابل ما در زمینه مباحث مالی، خلا علمی داریم و این مباحث می طلبد که شرکت های مالی برای جبران این خلاها شکل گیرند

وی یادآورشد: نیازمند این هستیم که افرادی در استان در قالب شخصیت های حقوقی گرد هم آیند و راهنمایی ها و مشاوره هایی را در خصوص تامین اجتماعی، مباحث بانکی، بیمه و زیر ساخت های سرمایه گذاران ارائه کنند.

مهندس میرطاهری نماینده  هیات مدیره شرکت درالفنون مالی و حسابرسی هدف نیز در این مراسم ضمن تقدیر از عملکرد اتاق بازرگانی زنجان در حمایت از این شرکت اظهار داشت کلیه سمینارها و برنامه های آموزشی این شرکت با حمایت و پشتیبانی اتاق بازرگانی انجام می گیرد .

وی به فلسفه روز حسابدار اشاره کرد و گفت : هفته حسابداری و روز حسابدار برای نخستین بار در سال ۲۰۰۷ ( ۱۳۸۶) به ابتکار فدراسیون بین‌المللی حسابداری، به ثبت رسید.

جوامع حرفه‌ای ایران نیز به دنبال اعلام IFAC، تاریخ ۱۴ تا ۲۱ آذرماه هرسال را هفته حسابداری و ۱۵ آذر را به عنوان روز حسابدار، در ایران اعلام کردند. در پی آن، هر سال برنامه‌های ویژه‌ای برای گرامیداشت هفته حسابداری در ایران برگزار میشود اما زنجان تنها شهری است که به همت خود حسابداران این مراسم برپا می گردد وامسال دومین سالی است که  شاهد برگزاری این مراسم می باشیم.

در پایان این مراسم از پیشکسوتان حرفه حسابداری استان و خانواده درگذشتگان این حرفه در یک سال گذشته تجلیل شد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید