Performancing Metrics

تاکید کمیته روابط خارجی سنای آمریکا بر لزوم مقابله با ایران در منطقه هم‌زمان با حفظ برجام | اتاق خبر
کد خبر: 383839
تاریخ انتشار: 18 آذر 1395 - 19:22
کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در نشستی با موضوع ایران، به طرح ادعاهایی علیه کشورمان پرداخت و بر لزوم مقابله با سیاست‌های ایران در منطقه تاکید کرد.

مجلس سناي آمريكا

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، کمیته روابط خارجی مجلس سنا در نشستی با عنوان "شکست دادن تهدید ایران؛ گزینه‌های رویارویی با نایبان ایران" به بررسی سیاست‌های تهران در خاورمیانه با وجود اجرای توافق هسته‌ای پرداخت و ضمن تاکید بر لزوم مقابله با این فعالیت‌ها، بر پایبندی کنگره به توافق تاکید کرد.

سناتور باب کورکر، رئیس کمیته روابط خارجی در این نشست با ادعای حمایت ایران از حزب‌الله در لبنان از طریق ارسال سلاح و انواع موشک به این گروه گفت که ایران امنیت اسرائیل را تهدید می‌کند و با حمایت از حوثی‌ها در یمن و تجهیز آنها، امنیت نیروهای نظامی آمریکا و هم‌پیمان واشنگتن در منطقه، یعنی عربستان سعودی را به خطر می‌اندازد.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: یکی از دلایلی که من با توافق هسته‌ای سال گذشته با ایران مخالف بودم این بود که چنین توافقی می‌توانست به تقویت این فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران در منطقه کمک کند.

سناتور بن کاردن، عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنا نیز با تکرار ادعاهای بی‌اساس آمریکا علیه کشورمان گفت: من هم از برجام حمایت نکردم؛ چرا که در آن به حمایت ایران از بشار اسد در سوریه و همچنین سوابق حقوق بشری ایران پرداخته نشده است.

کاردن با ادعای این‌که ایران از گروه‌های شبه نظامی شیعه در عراق، سوریه و لبنان حمایت می‌کند، گفت: تهدید ایران یک چالش مشترک است و از این رو یک راه حل مشترک را می‌طلبد که نیازمند همکاری و هماهنگی بین‌المللی خواهد بود.

وی با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 اظهار داشت: با گذشت یک سال از اجرای رسمی توافق نمی‌توان بدون در نظر گرفتن ریسک‌ها و خطرات احتمالی آن را کنار گذاشت. ما متعهد به برجام هستیم و اجرای آن را ادامه می‌دهیم.

سناتور کاردن با دفاع از تمدید قانون تحریم‌های ایران در کنگره گفت که کنگره آمریکا به اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در ارتباط با برنامه موشکی این کشور ادامه می‌دهد و امیدوار است که نشست امروز در نحوه برخورد با این فعالیت‌های ایران در منطقه کمک کننده باشد.

باب کورکر و بن کاردن پیشتر در همین زمینه گفته بودند که اجرای برجام تهدید جنگ را از منطقه برداشت و بهتر است که ادامه پیدا کند و ابراز امیدواری کردند که دولت جدید آمریکا آن را ادامه داده و اجرا کند.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران همواره ضمن رد آن، تاکید می‌کنند که این سیاست‌های مداخله‌جویانه و قدرت طلبانه آمریکا و هم‌پیمانانش در خاورمیانه بوده است که منجر به بروز جنگ وبی‌ثباتی و ناامنی در منطقه شده است.

انتهای پیام/

کد:94108

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید