Performancing Metrics

پیشبینی اکونومیست از صنعت خودروسازی در سال ۲۰۱۷ | اتاق خبر
کد خبر: 384119
تاریخ انتشار: 20 آذر 1395 - 10:01
نشریه اکونومیست به سنت هر ساله در آستانه سال نوی میلادی، سالنامه خود را با عنوان «جهان در سال ۲۰۱۷» منتشر کرد. در این سالنامه بخشی به بررسی صنعت خودرو در سال جدید میلادی اختصاص یافته و اکونومیست پیش‌بینی‌های خود را از وضعیت این صنعت در سال ۲۰۱۷ ارائه کرد

به گزارش اتقاق خبر به نقل از دنیای اقتصاد ،نشریه اکونومیست به سنت هر ساله در آستانه سال نوی میلادی، سالنامه خود را با عنوان «جهان در سال ۲۰۱۷» منتشر کرد. در این سالنامه بخشی به بررسی صنعت خودرو در سال جدید میلادی اختصاص یافته و اکونومیست پیش‌بینی‌های خود را از وضعیت این صنعت در سال ۲۰۱۷ ارائه کرده است. گروه اقتصاد بین‌الملل روزنامه «دنیای‌اقتصاد» در یک بررسی به جزئیات این پیش‌بینی‌ها می‌پردازد.

 

اتهامات، تحقیقات و دادخواهی‌: رسوایی تقلب فولکس‌واگن در میزان انتشار گازهای آلاینده به سال ۲۰۱۷ نیز کشیده خواهد شد. با توجه به اینکه خودروهای دیزلی زیر ذره‌بین قرار گرفته‌اند، خودروسازان سرمایه‌گذاری روی خودروهای برقی را افزایش خواهند داد. آنها دنباله‌روی تسلا خواهند بود؛ درصورتی‌که تسلا بتواند تولید را افزایش دهد، سدان «مدل۳» این شرکت که با یک‌بار شارژ مسافت ۳۵۰ کیلومتر را طی می‌کند، در اواخر سال ۲۰۱۷ روانه بازار خواهد شد. گرچه بازار خودروهای برقی کوچک است، اما این بازار رشد سریعی خواهد داشت، در سال ۲۰۱۷ تقاضا برای کل خودروهای سواری تا ۳ درصد افزایش خواهد یافت. اما فروش خودروهای برقی و هیبریدی-برقی بیش از ۱۵ برابر سریع‌تر رشد خواهد کرد. پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها به سرعت درهم خواهند آمیخت و آینده خودروهای برقی-متصل را شکل خواهند داد. (خودروهای متصل، خودروهایی هستند که از طریق اینترنت با یکدیگر و زیرساخت‌های ترافیکی ارتباط برقرار می‌کنند).

مقامات شرکت‌های خودروسازی یا باید با شرکت‌های تکنولوژی بجنگند یا باید با آنها همکاری کنند. سیستم‌های سرگرمی «کار‌پلی» اپل و «آندروید آتو» گوگل آغاز نمایش پتانسیل‌های شرکت‌های تکنولوژی هستند. فولکس‌واگن در حوزه هم‌سفری‌آنلاین فعالیت خواهد کرد. این در شرایطی است که جنرال موتورز با امضای قرارداد ۵۰۰ میلیونی با شرکت آمریکایی لیفت به این حوزه وارد شده است. به‌رغم نگرانی‌های ایمنی، تولید خودروهای خودران شتاب خواهد گرفت. ولوو و اوبر در مشارکتی به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار، خودروی خودران تولید خواهند کرد که آزمایش آن در اوایل سال ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد(اوبر سرویس هم‌سفری آنلاین است که اپلیکیشن آن مسافران را با نزدیکترین راننده مرتبط می‌کند). در سال ۲۰۱۷ سهام شرکت «اوبر» و «دیدی چوژینگ»، همتای چینی اوبر، در بازار سهام عرضه خواهد شد. این در شرایطی است که گوگل آزمایش خودروهای خودران خود را برای هم‌سفری‌آن‌لاین آغاز کرده است. طبیعتا بایدو، همتای چینی گوگل نیز سرگرم توسعه خودروهای برقی خودران خواهد بود. بایدو برای توسعه خودروهای خودران از خودروهای ساخت شرکت چری استفاده می‌کند.

گرچه رونق فروش خودرو در آمریکا درحال افول است، اما اقتصادهای نوظهور مملو از مشتریان خواهند بود و رقابت در این اقتصادها شدیدتر خواهد شد. در بازار چین که بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان محسوب می‌شود، سهم خودروسازان محلی از بازار این کشور در حال بهبود است، اما منقضی شدن مشوق‌های مالیاتی موجب کندی رشد خواهد شد. با احیای خودروسازان هندی، این کشور به جایگاه مناسبی بازمی‌گردد و تویوتا و فیات‌کرایسلر در بازار هند سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را انجام خواهند داد. این در شرایطی است که برنامه چهار ساله هیوندای کره‌جنوبی برای عرضه ۲۲ مدل جدید در اروپا، در سال ۲۰۱۷ پایان می‌یابد. فعالان صنعت خودرو از خودروسازان قدیمی گرفته تا خودروسازان نوظهور، همگی باید به‌منظور خشنود کردن رانندگان و کنترل هزینه‌های زنجیره عرضه، تولید را «محلی» کنند.

در سال آینده استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و سازگار با محیط زیست در خودروهای سواری، به خودروهای سنگین نیز تسری می‌یابد. در اوایل سال ۲۰۱۷ تسلا تولید کامیون‌های سنگین و اتوبوس‌های برقی را در نظر خواهد گرفت. این در شرایطی است که اوبر شرکت «اوتوموتو» را خریداری کرده است. اوتوموتو استارت‌آپی است که کامیون‌های خودروان می‌سازد. دایملر نیز، در حال آزمایش کامیون‌های خودران است تا آنها را در دوره۲۰۱۸ – ۲۰۱۷ تولید کند. سرمایه‌گذاری در این بخش سودده خواهد بود؛ زیرا فروش خودروهای تجاری در سال ۲۰۱۷ به شدت رشد خواهد کرد و با افزایش تا ۶ درصدی رو به رو خواهد شد. از سوی دیگر در سال آینده میلادی، برای نخستین‌بار افراد عادی این فرصت را پیدا می‌کنند که با خودروهای خودران رانندگی کنند. شرکت ولوو قرار است در سال ۲۰۱۷ به مردم عادی اجازه دهد خودروهای خودران این شرکت را در جاده‌ها آزمایش کنند. ناوگان آزمایشی ولوو شامل ۱۰۰ خودروی خودران است و افرادی که روی صندلی راننده این خودروها می‌نشینند، می‌توانند به راحتی ایمیل‌های‌شان را چک کنند یا به پشت‌سر نگاه کنند. ولوو قصد دارد ناوگان خودروهای خودران خود را در لندن و بسیاری از شهرهای چین آزمایش کند. گرچه خودروسازان و شرکت‌های تکنولوژی مانند گوگل خودروهای خودران را در جاده‌های عمومی آزمایش کرده‌اند، اما برای اولین‌بار ولوو اجازه خواهد داد مردم عادی این خودروها را آزمایش کنند. هدف ولوو از این اقدام این است که واکنش مردم عادی به رانندگی خودکار را ببیند و مشکلاتی را که آنها با این نوع رانندگی دارند، بررسی کند. یکی از این مشکلات در دست گرفتن کنترل خودرو پس از به پایان رسیدن وضعیت رانندگی خودکار است.

افرادی که تصور می‌کنند می‌توانند مسیر خود را به خودروی ایکس‌سی‌۹۰ ولوو بدهند و تا رسیدن به مقصد راحت بخوابند، ناامید خواهند شد. این خودروی خودران تنها در چند بزرگراه معین چهار‌لاینه در اطراف گوتنبرگ به‌صورت خودران حرکت می‌کند و به‌طور خودکار سرعت را کاهش یا افزایش می‌دهد و در صورت لزوم، خط عوض می‌کنند. بقیه کارها به عهده راننده است. اگر خودرو در حالت خودران به مشکل بربخورد (مثلا اگر جاده در دست تعمیر باشد و خودروی خودران نتواند این وضعیت را تشخیص دهد) راننده باید کنترل خودرو را در دست بگیرد.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید