Performancing Metrics

هدف موتلفه از ورود به انتخابات ۹۶ قدرت‌طلبی نیست | اتاق خبر
کد خبر: 384132
تاریخ انتشار: 20 آذر 1395 - 11:14
رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، گفت: تصمیم‌گیری ما برای حضور در انتخابات سال ۹۶ با هدف قدرت طلبی نیست، موتلفه به این دلیل وارد صحنه انتخابات می‌شود که به وظائف اجتماعی خود بپردازد.

اتاق خبر: سید مصطفی میرسلیم در اجلاس دبیران استانی حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: شهید بهشتی می‌فرمود ما حزب را معبد تلقی می‌کنیم؛ این یعنی باید همه کارها، فعالیت‌ها و تصمیماتمان را در حزب عبادت بدانیم. اگر این تلقی مهم وجود نداشته باشد، دور هم جمع شدنمان هیچ فایده‌ای خداپسندانه ندارد و موجه نیست.

وی افزود: باید ببینیم آیا فعالیت‌های حزبی خود را با هدف عبادی آغاز کرده‌ایم یا اینکه نیت دیگری داریم. اگر این امور را با هدفی غیر از عبادت خدا انجام دهیم قطعا به سمت مهلکه خواهیم رفت.

میرسلیم گفت: در سال ۱۳۵۸  قانون اساسی به همه پرسی گذاشته شد و امام رحمت الله علیه نیز در آن مقطع فرمودند همه باید به این قانون عمل کنند؛ اما آیا تاکنون تمام اصول قانون اساسی را بدرستی و بکمال اجرا کرده‌ایم؟

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه متاسفانه تا به امروز قانون اساسی بخوبی اجرایی نشده است، اظهار کرد: مثلاً در یکی از بندهای قانون اساسی بر بالا بردن سطح آگاهی‌های عمومی در همه زمینه ها با استفاده صحیح از مطبوعات و رسانه های گروهی و وسائل دیگر تاکید شده است؛ اما امروز می‌بینید که فضای مجازی چه بلایی بر سر جامعه آورده است و چطور در جهت انحراف آگاهی‌ها کار می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از مسائلی که در انتخابات ۹۶ با آن مواجه خواهیم شد، استفاده‌های نادرست، توطئه‌آمیز، یأس آفرین و تفرقه افکنانه از فضای مجازی است.

وی با اشاره به یکی دیگر از بندهای قانون اساسی مبنی بر مشارکت عامه مردم برای تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خود، تصریح کرد: باید دید این مشارکت چگونه تحقق یافته است. مثلا این سؤال را از خودمان بپرسیم که در انتخابات سال گذشته مجلس، آیا در تهران مشارکت مردمی صورت گرفت یا یک لشگرکشی سیاسی انجام شد؟

میرسلیم با اشاره به لزوم اصلاح قانون انتخابات در مجلس شورای اسلامی مطابق سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، اظهار کرد: به عنوان نمونه باید مشخص شود که وقتی ۴۰ درصد مردم تهران در انتخابات مجلس به گروهی غیر از گروه پیروز رأی می‌دهند، چرا نباید سهمی در کرسی های مجلس داشته باشند و از مشارکت محروم بمانند؟ این یعنی هنوز قانون اساسی در مورد مشارکت مردم بدرستی فهمیده و اجرا نشده است.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه باید تاثیر سیاست‌های کلی انتخابات در اصلاح قانون انتخابات شوراها و همچنین مجلس دیده شود، گفت: به دلیل تأخیر در اصلاح قانون در سال ۹۶ هم باید شاهد لشگرکشی سیاسی دیگری در انتخابات شورای شهر تهران باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مشارکت فعال، بازخواست کننده و توام با نظارت عمومی در کشور هنوز آن طور که برازنده جمهوری اسلامی ایران است شکل نگرفته، تصریح کرد: هنوز نقاط مهم، کلیدی و سرنوشت‌سازی از قانون اساسی اجرایی نشده است.

وی در ادامه با اشاره به اصل ۵۶ قانون اساسی مبنی بر اینکه اداره امور کشور با مردم است و هیچکس نمی‌تواند حق حاکمیت مردم را بر سرنوشت اجتماعی‌شان سلب کند و یا در خدمت منافع فرد و گروهی خاص قرار دهد، خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری ما در شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی برای حضور در انتخابات سال ۹۶ با هدف قدرت طلبی نیست بلکه موتلفه اسلامی به این دلیل وارد صحنه انتخابات می‌شود که به وظائف اجتماعی خود بپردازد وآنچه را معطل مانده از تعطیلی خارج کند.

میرسلیم با بیان اینکه اگر ما در انتخابات فعالانه مشارکت نکنیم درواقع مرتکب خلاف شده‌ایم و بی جهت حزبی را تاسیس کرده‌ایم، گفت: امروز آماده شدن مردم برای ایفای وظایفشان در امور سیاسی و اجتماعی، طبق قانون اساسی، از طریق احزاب باید انجام بگیرد، در غیر این صورت بسرعت خودکامگی بوجود خواهد آمد.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: اگر حزب نباشد افرادی که قدرت را به دست می‌گیرند با تهدید خودکامگی مواجه می‌شوند. باید در حزب حضور داشته باشیم و شاخ و برگ‌های اضافی یکدیگر را بزنیم و مشکلات و ایرادات خود را برطرف کنیم. در واقع ما می‌خواهیم در درجه اول در حزب، خودمان را از آسیب‌های خودکامگی مصون نگهداریم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ضرورت ورود حزب موتلفه اسلامی به عرصه انتخابات، افزود: موتلفه اسلامی حزبی است که در آرمان‌ و مرامش قدرت‌طلبی جایگاهی ندارد و هدفش از ورود به انتخابات، رسیدن به مقام و امر و نهی کردن نیست.

وی گفت: مرحوم عسگراولادی در مقطعی نامزد ریاست‌جمهوری شد و احساس کرد وظیفه‌ای برعهده اوست. ما هم به عنوان مؤتلفه اسلامی چهار سال پیش وارد صحنه انتخابات شدیم و آقای دکتر آل‌اسحاق را معرفی کردیم، اما سپس براساس معیارهای کلی تصمیم گرفتیم از آنچه ائتلاف اصولگرایان تصمیم گرفته است، پشتیبانی کنیم.

میرسلیم در ادامه با بیان اینکه برخی اصول قانون اساسی مغفول مانده و در اجرا موفق نبوده است، خاطرنشان کرد: ما از اول انقلاب برای اجرای اصل امر به معروف و نهی از منکر شعار دادیم و تلاش کردیم و حتی برای این اصل، قانونی در مجلس تصویب شد ولی به اجرا در نیامد.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: امروز تمام وظایفی که قانون اساسی برعهده حکومت قرار داده‌، به طور کامل اجرا نشده و در برخی موارد دچار نقایص و تخلفات است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ضرورت مطالعه وصیت‌نامه امام خمینی رحمت الله علیه، تصریح کرد: ما به عنوان کسانی که مخاطب وصیت‌های امام(ره) و در زمره یاران نزدیک ایشان بوده‌ایم، باید ببینیم چقدر به آن وصیتنامه عمل کرده‌ایم؟ آیا به نصایح و وصایای امام احترام گذاشته ایم و آن را اجرا کرده ایم یا اینکه در حق آن جفا نموده‌ایم؟

وی افزود: اگر مجلس خبرگان رهبری بعد از رحلت امام خمینی رحمت الله علیه، انتخاب دیگری غیر از آیت‎‌الله خامنه‌ای می‌کرد معلوم نبود در این ۲۷ سال چه بلاهایی بر سر ما می‌آمد و چه خون دلهایی باید می‌خوردیم.

میرسلیم تاکید کرد: وقتی وقایع از ابتدای این ۲۷ سال تا امروز را مشاهده کنید، خواهید دید که رهبر معظم انقلاب در طرح مسائل و نکاتشان درایت بسیاری بخرج داده اند. دقیقا ما از همان نقاطی که ایشان هشدار داده اند و ما بدان توجهی نکرده ایم ضربه خورده‌ایم.

رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در طول این ۲۷ سال در مجموع حدود ۱۳۰۰ بند تدبیر ابلاغ فرموده‌اند، گفت: سیاست‌های کلی نظام را کارشناسان و متخصصان دولت در کنار اعضای کمیسیون‌های مجمع تشخیص مصلحت تدوین و پس از تصویب در شورای مجمع تقدیم رهبر انقلاب کرده اند و ایشان برخی از این سیاست‌ها را حدوداً ۵ تا ۶ ماه مورد مداقه و بررسی قرار می‌دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با تاکید براینکه باید امروز ببینیم سیاست‌های کلی نظام تا چه اندازه تحقق یافته است، گفت: سیاست‌هایی از جمله اصل ۴۴، خانواده، اقتصاد مقاومتی، انرژی، ترابری، سند چشم انداز ۱۴۰۴، محیط زیست و … بدرستی مورد توجه قرار نگرفته‌اند. مثلا گاهی در مورد چشم انداز در جهت عکس عمل شده و با این روند ما هیچ گاه به اهداف تعیین شده در آن سند نخواهیم رسید.

مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید