Performancing Metrics

اختصاصی اتاق نیوز/قیمت خودرو تا سه میلیون کاهش می یابد | اتاق خبر
کد خبر: 38414
تاریخ انتشار: 15 اسفند 1391 - 13:56

با توجه به دستور رئیس جمهور جهت اختصاص ۲ میلیارد دلار ارز مبادله ای به خودروسازان قرار است دو خودرو ساز بزرگ کشور،ایران خودرو و سایپا قیمت خودروهای خود را تا سه میلیون کاهش دهند.

به گزارش اتاق نیوز،کیومرث فروتنی در میزگرد تخصصی بازار خودرو اظهارداشت: در جلسه رئیس جمهور با وزیر صنعت و مدیران عامل ایران خودرو و سایپا بحث کاهش قیمت خودرو مورد تأکید قرار گرفت و در این جلسه مدیرعامل ایران خودرو وعده داد که قیمت محصولات این شرکت بین یک تا 3 میلیون تومان کاهش یابد.

وی ادامه داد: در این جلسه رئیس جمهور دستور اختصاص ارز مبادله ای به صنعت خودروسازی تا سقف 2 میلیارد دلار را صادر کرد و قرار شد گشایش اعتبار برای خودروسازان به جای پرداخت 130 درصد ارزش LC با پرداخت 100 درصد ارزش آن توسط خودرو سازان صورت گیرد.

به گفته وی در جلسه رئیس جمهور موضوع کاهش 5 درصدی تعرفه واردات خودرو از سال آینده مورد تأکید رئیس جمهور قرار گرفت و خودروسازان قول دادند در جهت کاهش قیمت تمام شده و افزایش تیراژ تولید خود تلاش کنند تا از این طریق کاهش بیشتر قیمت ها را شاهد باشیم.مدیر کل صنایع ماشین سازی و نیرو محرکه وزارت صنعت در پاسخ به این سوال که آیا مدیرعامل ایران خودرو کاهش قیمت خودرو را منوط به پرداخت ارز مبادله ای و تسهیلات ارزی دانسته است، گفت: خیر، بحثی در مورد مشروط شدن کاهش قیمت فروش مطرح نشد.وی در مورد زمان اعلام کاهش قیمت خودرو نیز گفت: این زمان را مدیران شرکتهای خودرو ساز مشخص خواهند کند.

محمد علی مددی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد دستور رئیس جمهور برای کاهش قیمت خودرو و نقش شورای رقابت، اظهار داشت: مدارک خودروسازان روز گذشته به شورای رقابت ارائه شد، تا برای تعیین قیمت خودرو توسط این شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امکان کاهش قیمت خودرو بین 10 تا 30 درصد وجود دارد، افزود: خودروسازان قیمت محصولاتشان را خودسرانه افزایش قیمت داده‌اند که شورای رقابت با این مسئله مخالف است.

مددی با بیان اینکه شورای رقابت، فصل‌الخطاب تصمیم‌گیری در مورد قیمت خودرو است، گفت: چارچوب قیمت‌گذاری خودرو و حداقل و حداکثر قیمت خودرو توسط این شورا مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: شورای رقابت در مورد قیمت‌گذاری خودروها روز 4 شنبه هفته جاری یا یک‌شنبه هفته آینده تصمیم‌گیری می‌کند.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید