Performancing Metrics

پایان بی‌نتیجه نشست «دوستان سوریه » در پاریس | اتاق خبر
کد خبر: 384243
تاریخ انتشار: 21 آذر 1395 - 13:21
نشست وزرای خارجه ده کشور غربی و عربی هم‌پیمان با شورشیان سوری موسوم به "دوستان سوریه" بدون نتیجه مشخصی در پاریس پایان یافت و حاضران متعهد شدند تا به تلاش برای پایان دادن به درگیری‌ها در این کشور ادامه دهند.

نشست دوستان سوریه

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در این نشست که با حضور وزرای خارجه کشورهای غربی و عربی از جمله وزرای خارجه آمریکا، فرانسه، آلمان، قطر، امارات، اردن و چند کشور دیگر در پاریس برگراز شد، همانگونه که انتظار می‌رفت جز سخنرانی‌های معمول نتیجه خاصی به دست نیامد.

در پایان این نشست جان مارک آیرو، وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد: مخالفان سوری اعلام آمادگی کرده‌اند تا بدون هیچ پیش شرطی به میز مذاکرات بازگردند.

وی گفت: فرانسه با هرگونه دخالت بین‌المللی که هدف از آن نجات دولت سوریه باشد مخالف است.

اشاره وی احتمالا به تلاش‌های روسیه برای رسیدن به توافقی در مورد درگیری‌های سوریه به ویژه حلب است که در آن روسیه تلاش دارد حلب را از وجود شبه نظامیان مخالف خالی کند.

آیرو در کنفرانس مطبوعاتی با همتایان آلمانی و آمریکایی خود گفت: اولویت ما کاهش رنج مردم حلب و دیگر مناطق سوریه است. آنچه که در حلب می‌گذرد شبیه پاکسازی قومی است و این خود در آینده باعث تنش‌های بیشتری خواهد شد.

فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر خارجه آلمان نیز گفت: ما از ایران و روسیه خواهیم خواست تا اجازه خروج شبه‌نظامیان از حلب را بدون اینکه به آنها تعرضی صورت بگیرد بدهند.

وی گفت: حضور نیروهای النصره در حلب دلیلی برای نابود کردن این شهر به طور کامل نیست و هیچ امری نمی‌تواند چنین فاجعه‌ای را توجیه کند.

وزیر خارجه آلمان ادامه داد: "سقوط حلب" به معنای پایان جنگ در سوریه نیست چراکه جنگ در دیگر مناطق سوریه همچنان ادامه خواهد داشت. در نشست پاریس فرصت‌های رسیدن به آتش بس در شرق حلب و ارسال کمک‌های بشردوستانه به محاصره شدگان را بررسی کردیم.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز در پایان این نشست گفت: تعامل با شبه‌نظامیان مخالف دولت سوریه در حلب برخلاف قوانین جنگ بوده است.

وی تاکید کرد که تنها راه حل بحران در سوریه و پایان دادن به جنگ 5 ساله در این کشور مذاکرات سیاسی است.

انتهای پیام/

کد:94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید