Performancing Metrics

اطلاعی در مورد حیات یا مرگ رجوی وجود ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 384588
تاریخ انتشار: 22 آذر 1395 - 23:33
عضو جداشده از گروهک تروریستی منافقین:
مدیرعامل انجمن نجات ایران با بیان این‌که «گروهک منافقین هیچگاه بر مردم ایران تکیه نداشته است»، گفت: این گروهک تروریستی در سال‌های اخیر با عنوان‌های پوششی اقدام به فریب عناصر غربی‌ها و اعضای سازمان برای اقدامات جاسوسی و خرابکاری کرده است.
خدابنده - منافقین

به گزارش، به نقل از ایسنا، ابراهیم خدابنده طی سفر به یزد در جمع خبرنگاران با بیان توضیحاتی در مورد نحوه عضویت خود در گروهک منافقین، اظهار کرد: فرقه مجاهدین خلق همیشه با تمرکز روی نقطه ضعف‌ها و معرفی خود به عنوان راه حل رفع مشکلات اقدام به فریب جوانان و جذب آن‌ها به این گروهک می‌کند.

وی با بیان این‌که «زمانی گروهک منافقین دغدغه‌ استقلال کشور را برای عضوگیری اعضایش مطرح می‌کرد»، گفت: در دوران ابتدایی انقلاب در مخیله بسیاری این که ایران بتواند مستقل از آمریکا حیات داشته باشد، نمی‌گنجید.

وی هم‌چنین با بیان این‌که «گروهک منافقین در سال‌های ابتدایی شکل‌گیری حتی شدیدتر از انقلاب اسلامی نسبت به مسائلی مانند آمریکاستیزی واکنش نشان می‌داد»، تصریح کرد: این گروهک در جریان اشغال لانه جاسوسی و آزادسازی گروگان‌ها، جمهوری اسلامی را متهم به مماشات نسبت به گروگان‌ها می‌کرد و معتقد بود که باید آن‌ها را اعلام کرد یا در جریان سفر یاسر عرفات، ایران را به کم‌کاری برای تجهیز نظامی فلسطینی‌ها علیه رژیم غاصب اسرائیل متهم می‌کرد ولی بعدها شاهد یک دگردیسی 180 درجه‌ این رژیم نسبت به مواضعش بودیم.

عضو جداشده از گروهک تروریستی منافقین گفت: سازمان مجاهدین خلق را نمی‌توان در قالب یک سازمان سیاسی مورد بررسی قرار داد؛ چراکه با کنترل روانی و ذهنی، اعضای خود را هدایت می‌کند و امروز افرادی که در این سازمان هستند به هیچ چیز جز دستورات مسعود رجوی اعتقادی ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این‌که «گروهک تروریستی منافقین در چارچوب یک سازمان مافیایی و جرائم سازمان‌یافته قابل بررسی است»، اظهار کرد: هر سازمان با سه مشخصه‌ رهبری، ایدئولوژی و ساختار تشکیلاتی شناخته می‌شود ولی در فرقه‌ها و گروهک‌ها، رهبر در جایگاه خدا می‌نشیند همانطور که در گروهک منافقین نیز چنین دیدگاهی نسبت به رجوی وجود دارد. یکی از ادعاهای سازمان که حتی روی آن ژست فمنیسمی نیز می‌گرفت، بحث زنان بود ولی در واقع زنان در گروهک مناففقین به صورت مضاعفی نسبت به مردان تحت استعمار قرار کی‌گرفتند به نحوی که رجوی تمام زنان را محرم خود می‌دانست و حتی بعضاً این موضوع عینیت نیز پیدا می‌کرد و همین فشارها باعث خودکشی برخی از اعضای زن سازمان شد.

وی در مورد عضوگیری سازمان مجاهدین نیز اظهار کرد: سال‌هاست که مجاهدین خلق عضوگیری معمول ندارد بلکه افراد را تحت عنوان‌های پوششی به عضویت می‌گیرد به عبارتی افرادی هستند که دو سال است با سازمان فعالیت دارند، ولی نمی‌دانند که در حال فعالیت برای این سازمان هستند. سازمان در حال حاضر عضوگیری اجتماعی ندارد بلکه به دنبال عضوگیری عنصر است و مخاطبانش نیز مردم ایران نیستند بلکه غربی‌ها و خود اعضای سازمان برای اقدامات جاسوسی و خرابکاری است ضمن این‌که استراتژی سازمان از ابتدا نیز تکیه‌ی روی مردم ایران نداشت بلکه تلاش کرد تا با کمک غربی‌ها انقلاب اسلامی ایران را نابود کند.

خدابنده یکی از اقدامات جدید سازمان را بکارگیری خبرنگار اینترنتی خواند و گفت: موضوع شهروند خبرنگار که اکنون توسط برخی شبکه‌های ماهواره‌ای ترویج داده می‌شود در اصل منشاء اسرائیلی و با هدف  تخلیه تلفنی افراد است.

وی در مورد این‌که چه اطلاعی در مورد سرنوشت مسعود رجوی وجود دارد؟ گفت: اطلاعی در مورد حیات یا مرگ وی وجود ندارد ولی بعید است مسعود رجوی مرده باشد بلکه شرایط به نحوی است اگر خود را نشان دهد باید در ارتباط با دروغ‌های بیش از 30 سال گذشته‌ خود پاسخ دهد.

وی ارتباط گروهک منافقین با اسرائیل را تایید کرد و گفت: تا قبل از سقوط صدام اصلاً ارتباط رجوی با وی را باور نمی‌کردیم ولی بعدها متوجه شدیم که وی در تحریک صدام برای حمله نظامی به ایران نقش داشت.

مدیر عامل انجمن نجات ایران با اشاره به این‌که «پس از سقوط صدام حدود یکهزار نفر از اعضای گروهک موفق به فرار شدند»، گفت: پس از این اتفاق بسیاری از خانواده‌ها از طریق نجات‌یافتگان از زنده بودن فرزندانشان که فریب سازمان را خورده بودند، مطلع شدند و برای دیدار با آن‌ها راهی عراق شدند. سازمان در ابتدا با هدف جذب افراد با این اقدام موافقت کرد ولی بعداً متوجه افزایش فرارها شد؛ لذا مانع دیدار خانواده‌ها شد و این روند حتی بعد از انتقال به لیبرتی نیز ادامه داشت.

وی با اشاره به تشکیل انجمن نجات ایران توسط نجات یافتگان از گروهک منافقین در سال 1383، ادامه داد: البته شرایط آلبانی با عراق بسیار متفاوت است و محدودیت‌ها در آلبانی که ارتباط نزدیکی با اسرائیل و آمریکا دارد، کمتر است ولی معدود افرادی با قبول ریسک اعدام همچنان اقدام به فرار می‌کنند.

وی از اشتیاق خانواده‌ها برای دیدار با فرزندان‌شان در آلبانی خبر داد و در عین حال گفت: فعلاً سفر به آلبانی به صلاح نیست.

خدابنده با اشاره به این‌که «براساس آمارها بیش از 12 هزار ایرانی در ترورهای گروهک تروریستی منافقین جان باخته‌اند»،  گفت: البته آمار مرگ‌های مشکوک در سازمان که بعضاً به خاطر شکنجه افراد در زندان‌های سازمان بوده است نیز وجود دارد به نحوی که تعداد زندانیان تا 700 نفر نیز اعلام شده است.

وی هم‌چنین اعلام کرد: بر اساس آخرین آمارها 3 هزار نفر عضو سازمان در آلبانی حضور دارند و در اروپا نیز 400 تا 500 نفر عضو سازمان هستند ولی بعضاً نیز تنها هواداری می‌کنند.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید