Performancing Metrics

برنامه های توسعه تجارت بین المللی تشریح شد | اتاق خبر
کد خبر: 384759
تاریخ انتشار: 24 آذر 1395 - 11:16
در گفت و گوی اتاق خبر با رییس اتاق بازرگانی قم
ابوالفضل خاکی معتقد است که با گسترش روابط تجاری بین المللی می توان اصلی ترین گام را در توسعه یافتگی اقتصاد برداشت.

اتاق خبر- گروه اقتصادی: رییس اتاق بازرگانی استان قم در گفتگو با اتاق خبر گفت: با توجه به اینکه در دنیای امروز به توسعه روابط تجاری بین المللی و همچنین جذب سرمایه گذاری خارجی تاکید می شود اتاق بازرگانی قم تلاش می کند شرایط را برای برقراری تعامل با سرمایه گذاران خارجی فراهم کند.

ابوالفضل خاکی در این خصوص تصریح کرد: کشور چین به دلیل داشتن ظرفیت های بالا یکی از بهترین این فرصت ها محسوب می شود تا جایی که از ابتدای سال جاری چند شرکت و هیات تجاری برای افزایش دامنه فعالیت های اقتصادی با ایران به استان قم سفر کرده اند.

وی توضیح داد: برخی از این هیات های تجاری با هدف ایجاد مراکز درمانیِ داروهای گیاهی برنامه ریزی هایی داشتند که در هفته آینده برای ایجاد دفتر مشترک رسیدگی به فعالیت های پزشکی به قم می آیند. همچنین برخی از همکاری های پژوهشی و دانشگاهی به صورتی برنامه ریزی می شوند که به شکل مستمر و دائمی باشند.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه هیات تجاری از طرف اتاق بازرگانی قم سفری به کشور ایتالیا داشته است گفت: این سفر با هدف تعامل بیشتر با این کشور انجام شد که خوشبختانه نتایج مثبتی داشت و برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا هیاتی از ایتالیا به استان قم بیاید.

وی در ادامه اظهار داشت: روز گذشته جلسه ای با هیات روسی داشتیم که در آن به شکل متمرکز در خصوص توسعه روابط اقتصادی در حوزه کشاورزی، صنایع پیشرفته مانند مخازن CNG که در استان قم تولید می شود، مواد پتروشیمی و همچنین صادرات مواد غذایی مانند زیتون، روغن زیتون، پفک و .. بحث شد.

رییس اتاق بازرگانی قم همچنین اذعان داشت: در حال حاضر استان قم به بیش از 40 کشور از جمله عراق، افعانستان، امارات، آسیایی میانه، آذرباییجان و ارمستان صادرات دارد و به دنبال افزایش صادرات و گسترش بهره وری از ظرفیت های موجود در استان است.

این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه توسعه صادرات از معیارهای ارزیابی اقتصاد کشور ها است گفت: متاسفانه می بینیم که در ایران برخلاف سایر کشورها بجای آنکه به حمایت از تولیدات داخلی و صادرات بپردازیم در بسیاری از مواقع با تصویب قوانین متعدد و همچنین در نظر نگرفتن مشوق های صادراتی فعالیت های این چنینی را با  دشواری همراه می سازد.

وی در خصوص ظرفیت های استان تصریح کرد: قم به دلیل داشتن مواد معدنی خام، مواد پتروشیمی و همچنین تخصصی که در صنایع نساجی، فرش بافی و تولید کفش دارد موجب شده که مورد توجه بسیاری از کشور ها قرار گیرد.

رییس اتاق بازرگانی قم در پایان با اشاره به اینکه این استان به دلیل ظرفیت های گردشگری که دارد می تواند نقش موثری در جذب زائر از دیگر کشورها داشته باشد گفت: این امر به صورت رونق هتل سازی و صنایع گردشگری می تواند مورد توجه قرار گیرد.

95103ت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید