Performancing Metrics

هشدار وزارت بهداشت به گروه‌های پرخطر در هوای آلوده تهران | اتاق خبر
کد خبر: 385803
تاریخ انتشار: 5 دی 1395 - 00:59
معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به شرایط ناسالم هوای امروز تهران گفت: بیشترین آلاینده مربوط به ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون بوده است.

آلودگی هوای تهران دوشنبه 24 آبان

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مهندس محسن فرهادی اعلام کرد: طبق اعلام ایستگاه‌های سنجش میزان آلودگی هوا، شاخص آلودگی هوای تهران حداکثر ۱۹۴ و به طور میانگین ۱۵۲ بوده و به این ترتیب وضعیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم قرار دارد.

فرهادی در این مورد افزود: بیشترین میزان آلودگی از ایستگاه شهرداری منطقه ۴ در شرق تهران بوده و بیشترین آلاینده مربوط به ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون بوده است.

وی تاکید کرد: در این شرایط احتمال بروز علایم تنفسی به ویژه برای گروه‌های در معرض خطر وجود دارد و در صورت بی توجهی می تواند منجر به مرگ زودرس در بیماران قلبی و ریوی شود.

فرهادی تاکید کرد: گروه های در معرض خطر یعنی بیماران قلبی ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت های طولانی و سنگین خارج از منزل پرهیز کنند.

وی همچنین یادآور شد: خوشبختانه با تدابیر اندیشیده شده ترافیکی در مورد عبور و مرور وسایل نقلیه در پایتخت، دی اکسید نیتروژن، ازن، منوکسید کربن و دی اکسید گوگرد سهم کمتری از آلودگی هوای تهران را به عهده داشته‌اند.

معاون فنی بهداشت محیط مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در پایان خاطر نشان کرد: با پیش بینی وضع هوا، به نظر می رسد از بعد از ظهر امروز با وزش باد و ورود سامانه بارشی، از میزان آلودگی کاسته شده و هوا از فردا (یکشنبه) رو به بهبود باشد.

انتهای پیام/

کد:94108

 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید