Performancing Metrics

در نخستین نشست هم اندیشی جهادگران اقتصادی ایران مطرح شد | اتاق خبر
کد خبر: 385825
تاریخ انتشار: 5 دی 1395 - 17:54
احیائ و ترویج صنایع دستی از اهداف اقتصاد مقاومتی

اتاق خبر- نخستین نشست هم اندیشی جهادگران اقتصادی ایران پیش از ظهر با حضور مسئولین اتحادیه صنایع دستی و فرمانده بسیج ادرات استان تهران ن،نماینده شورای شهر و هنرمندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اتاق خبر، استاد رضایی مدیر عامل اتحادیه صنایع دستی در نخستین نشست هم اندیشی جهادگران اقتصادی ایران با بیان اینکه گام مهم درراستای اقتصاد مقاومتی احیائ و ترویج صنایع دستی و تقویت تولید داخلی است اظهار کرد: باتوجه به فشار اقتصادی در حوزه تحریم های داخلی و خارجی کشور، حوزه صنایع دستی را نیز تحت شعاع قرار داده است و تولید کننده در عرصه داخلی را با مشکل روبه رو کرده همواره باید کوشید تا با تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی مشارکت مردمی را تقویت کرد.

وی نیاز به احیای روحیه داوطلبان در فضای کار در تمامی عرصه های اقتصادی را از اهداف این نسشت برشمرد.

وی با اشاره  به اینکه کلیه گروه های تولید کننده رتبه دار در زمینه داخلی صنایع دستی میتواند در این حرکت جهادی ما را همراهی کنند، عنوان کرد: در این فضای ایجاد شده با همکاری فرمانده ناحیه بسیج ادرات استان تهران به نتایج مطلوبی رسیده ایم که از جمله آن، تشکیل هسته های محلی و بومی در جهت فضای روحیه مردمی و محلی همچنین جذب و شناسایی ایده ها در این حوزه است.

در ادامه این نشست، سرهنگ پاسدارعلیرضا عاشوری فرمانده سازمان بسیج ادارات استان تهران به سه موضوع بسیج و دفاع مقدس، بحث فتنه سال 88 و حماسه 9 دی وبسیج و اقتصاد مقاومتی در حوزه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.

به گزارش اتاق خبر، الهه راستگو نماینده شورای شهراستان تهران با اشاره به نقش فعال مردم و حضور سازمان های مردم نهاد در حوزه صنایع دستی پرداخت و بیان کرد: باتوجه به اینکه مقام معظم رهبری حضورفعال مردم در عرصه اقتصادی  را امری مهم تلقی کرده براین اساس شورای شهر تهران در سال 87 مصوبه ای را برای ایجاد ستادی تحت عنوان حمایت و توان افزایی سازمان های مردم نهاد بصورت کارگروههای صنایع دستی فعال شده است.

ویدا توحدی مدیر کل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی در ادامه نشست به برنامه عملیاتی در این حوزه اشاره کرد و گفت: آشتی با این حوزه را باعث افتخار میدانیم. ایجاد توسعه کارگاههای بزرگ، در بخش صادرات و تجارت صنایع دستی و برنامه در حوزه روستاها و فعالیت تولیدی در روستا از جمله فعالیت های عملیاتی حوزه صنایع دستی محسوب میشود.خوشبختانه گزارشات اعلام شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در بحث صنایع دستی بسیار مطلوب بوده است.

وی خاطر نشان کرد:طراحی صنایع دستی و فروش آن در تولیدات بازنگری شده و این امر بدون حضورهنرمندان و صنعت گران امکان پذیر نخواهد بود.

به گزارش اتاق خبر در پایان نشست از هنرمندان و سفیران حامی صنایع دستی ایران اسلامی همچون  استاد جم،ساناز سماواتی و امید زندگانی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید