Performancing Metrics

به رسمیت شناختن کشور فلسطین را وتو می‌کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 386016
تاریخ انتشار: 9 دی 1395 - 18:10
واشنگتن:
معاون مشاور امنیت ملی آمریکا می‌گوید، این کشور هر قطعنامه‌ای را که کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد، وتو خواهد کرد.

بن رودز

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا طی مصاحبه‌ای در پاسخ به این سوال که آیا جان کری معتقد است واشنگتن هر گونه قطعنامه‌ای را که شامل به رسمیت شناختن کشور فلسطین باشد، وتو خواهد کرد، تأکید کرد: بله، ما بارها و بارها این مسأله را روشن کرده‌ایم که چنین قطعنامه‌هایی را به طور قطع وتو خواهیم کرد.

رأی ممتنع آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل موجب شد تا قطعنامه ضداسرائیلی با حمایت ۱۴ عضو دیگر شورای امنیت تصویب شود.

رودز ادامه داد: ما اکنون بر این قطعنامه تمرکز کرده‌ایم؛ چرا که بر اساس شرایط موجود به ویژه شهرک‌سازی‌های فعلی اسرائیل، عملی کردن راه حل دو کشور را غیرممکن می‌دانیم و معتقدیم که این اقدام اسرائیل در حقیقت به راه‌حل یک کشوری منجر خواهد شد که در آن کرانه باختری به اشغال شهرک‌سازی‌های اسرائیل در می‌آید.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره تماس میان مقامات کاخ سفید یا وزارت خارجه آمریکا با هر یک از مقامات مصری یا فلسطینی در ارتباط با این قطعنامه توضیح داد: به نظر من بسیار بی‌فایده است که ما در مورد گزارشی صحبت کنیم که درباره نشستی است که هرگز صورت نگرفته است.

معاون مشاور امنیت ملی آمریکا تصریح کرد: مسأله‌ای که من می‌توانم با قطعیت به شما بگویم این است که ما پیش‌نویس این قطعنامه را تهیه نکردیم و این قطعنامه را نیز مطرح نکردیم. این مسأله‌ای بود که فلسطین و مصر مدت‌ها بود درباره آن فعالیت می‌کردند.

این در حالی است که پیش‌تر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اظهار کرد، اسنادی در اختیار دارد که ثابت می‌کند آمریکا هماهنگی‌های لازم برای تصویب این قطعنامه را به عمل آورده است.

رودز گفت: ما تنها رأی ممتنع دادیم؛ چرا که معتقد بودیم در شرایط فعلی کار درست همین است. من گمان می‌کنم که این اسرائیل است که تلاش دارد از مسأله واقعی و حقیقی منحرف شود.

پیش از این، وزیر امور خارجه آمریکا گفت،‌ کشورش اجازه تصویب قطعنامه ضداسرائیلی در شورای امنیت سازمان ملل متحد را به این خاطر داده که این اقدام تنها راه برای دستیابی به راهکار دو کشور بوده است.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید