Performancing Metrics

ایجاد خانه کارآفرینی در زنجان پیگیری می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 386087
تاریخ انتشار: 11 دی 1395 - 10:13
استاندار زنجان:
استاندار زنجان با اشاره به جایگاه چهارم زنجان در حجم سرمایه‎گذاری گفت: ایجاد خانه کارآفرینی در زنجان پیگیری می‌شود.

 اسدالله درویش‌امیری امروز در جلسه مشترک ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال استان زنجان اظهار داشت: صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات از محورهای توسعه استان زنجان است.

وی با اشاره به وجود معادن بسیار در استان زنجان ابراز کرد: در سفر رئیس جمهور به زنجان اکتشاف سه معدن در دستور کار قرار گرفت و این موضوع در حال پیگیری است.

استاندار زنجان سهم اشتغال تعریف شده برای بخش خدمات در استان زنجان را 36.5 درصد عنوان کرد و افزود: اشتغال بخش کشاورزی نیز 31.5 درصد است و بیش از 2.5 برابر مصرف در این استان محصولات کشاورزی تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آب، خاک، اقلیم و نیروی انسانی از مولفه‌های تأثیرگذار در توسعه بخش کشاورزی استان زنجان هستند، بیان کرد: حوزه‌های معدنی نیز ظرفیت بالایی برای سرمایه‌گذاری و خلق ثروت دارند.

درویش‌امیری اجرای طرح رونق تولید و تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را از مهمترین اقدامات در دو سال گذشته عنوان کرد و افزود: از مجموع یک هزار و 250 واحد دارای پروانه بهره‌برداری در استان زنجان 361 پرونده در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه 840 متقاضی از بخش‌های مختف صنعت، معدن و کشاورزی درخواست کمک از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید داشتند، تصریح کرد: همه تلاش دولت تثبیت اشتغال در واحدها و سپس افزایش ظرفیت تولید و اشتغال است.

استاندار زنجان سهم استان زنجان از محل طرح‌های رونق اقتصادی را 443 میلیارد تومان برشمرد و گفت: 312 طرح در بانکهای دولتی پذیرفته شدند و مبلغ 220 میلیارد تومان به آنها پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه 62 طرح در مرحله انعقاد قرارداد بین متقاضی و بانک است خاطرنشان کرد: زنجان در این راستا نسبت به سایر استانها در جایگاه بالاتری قرار دارد.

درویش امیری با اشاره به برگزاری 31 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ابراز کرد: 216 پرونده در این 31 جلسه مورد رسیدگی قرار گرفته که عمده این پرونده‌ها مربوط به مشکلات و اختلافات با تامین اجتماعی و معوقات بانکی بوده که بانک‌ها با حکم قضایی قصد تعطیلی یا تصرف واحد را داشتند اما با اقدامات انجام شده توانستند جلوی بحران محیط کسب و کار را بگیرند.

وی با بیان اینکه 271 مورد از مصوبات کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید اجرایی شده است، افزود: بیشترین مشکلات واحدهای تولیدی استان با سازمان تامین اجتماعی برای پرداخت حق و حقوق بیمه، معوقات بانکی، مشکلات با محیط زیست و یا اختلافات با امور مالیاتی، یا دستگاه‌های خدمات‌رسان بوده است.

استاندار زنجان تصریح کرد: با اقدامات انجام شده در این کارگروهها 6 هزار و 500 شغل در بخش‌های مختلف کشاورزی، خدمات، صنعت و معدن تثبیت شده و 2 هزار و 500 نفر به جمع بیمه‌ شده‌های اجباری افزوده شدند و یک هزار نفر هم مشغول به کار شدند اما برای دریافت بیمه مراجعه نکردند.

وی ابراز کرد: در زنجان به دنبال ایجاد خانه کارآفرینی هستیم تا بتوانیم انگیزه ‌بیشتری برای کارآفرینان فراهم کنیم.

درویش امیری با اشاره به اینکه استان زنجان از نظر حجم و میزان مشارکت سرمایه‌گذاری در جایگاه چهارم کشور قرار دارد، بیان کرد: مردم در جایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که انسجام و وحدت بین دستگاههای اجرایی بیشتر باشد.

نظرات
parham
| |
2016-12-31 13:35:48
خدا خیر بده به فیلتر شکنها! یعنی بعد از اینهمه سال شما اینو متوجه نشدین؟
ADS
ADS
پربازدید