Performancing Metrics

همیشه می‌دانستم پوتین بسیار باهوش است | اتاق خبر
کد خبر: 386091
تاریخ انتشار: 11 دی 1395 - 12:04
ترامپ:
رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا تصمیم رهبر روسیه را برای تلافی نکردن اخراج دیپلمات‌هایش ستود. واکنش ترامپ نشان می‌دهد که جمهوری‌خواهان قصد دارند روابط بد کشورشان را با مسکو ترمیم کنند.

ترامپ و پوتین

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، آمریکا ۳۵ دیپلمات روسیه را به ظن دست داشتن در حملات سایبری و تحریف مسیر انتخابات، اخراج کرد و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در واکنش به آن گفت که این اخراج‌ها را حداقل تا زمانی که دونالد ترامپ در ۲۰ ژانویه روی کار بیاید، تلافی نخواهد کرد.

 ترامپ در پیامی توئیتری نوشت: به تاخیر انداختن این روند توسط پوتین بسیار عالی است. همیشه می‌دانستم که او بسیار باهوش است!

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا پنج‌شنبه گذشته دستور اخراج روس‌ها از جمله سرکنسول روسیه در سانفرانسیسکو و اعمال تحریم‌ علیه دو آژانس اطلاعاتی روسیه را به بهانه همدستی در هک سیستم‌های گروه‌های سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری هشتم نوامبر، صادر کرد.

پوتین هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما کسی را اخراج نمی‌کنیم اما این را حق خود می‌دانیم. گام‌های بعدی در راستای احیای روابط روسیه – آمریکا بر پایه سیاست دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا انجام خواهد شد.

آمریکا مدعی است که روسیه با هک‌کردن سیستم‌های کامپیوتری کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون و حزب دموکرات، در انتخابات ریاست جمهوری این کشور دخالت کرده اما روسیه همواره این اتهام را رد کرده است.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید