Performancing Metrics

تخفیف ۵۰ درصدی حق انتفاع در شهرک‌های صنعتی مناطق محروم | اتاق خبر
کد خبر: 386231
تاریخ انتشار: 14 دی 1395 - 19:34
معاون وزیر صنعت خبر داد
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای اقبال بیشتر سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در مناطق محروم کشور، حق انتفاع در شهرک‌های صنعتی این مناطق تا ۵۰ درصد کاهش می یابد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، علی یزدانی در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی گنبدکاووس در جمع خبرنگاران استان گلستان با اشاره به وجود بالغ بر ۹۵۲ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور، تصریح کرد: طبق با برنامه ششم توسعه، می بایست ۳۰ درصد از مالیات بر ارزش افزوده شهرداری ها و دهیاری ها برای توسعه زیر ساخت های شهرک های صنعتی هزینه شود که تاکنون این امر محقق نشده و اقدامات خاصی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع با جدیت در سال آینده پیگیری خواهد شد، افزود: پیش بینی می شود، در صورت تحقق سهم ۳۰ درصدی شهرک ها و نواحی صنعتی از مالیات بر ارزش افزوده شهرداری ها و دهیاری ها، رقمی معادل با کل بودجه سالیانه مجموعه ما عاید شهرکها و نواحی صنعتی شود.

یزدانی از تخفیف ۵۰ تا ۶۰ درصدی حق انتفاع در برخی از شهرک های صنعتی خبر داد و گفت: برای حمایت از شهرکها در مناطق محروم کشور و اقبال سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در این مناطق، تصیمیم گرفته شد که حق انتفاع در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته تا ۵۰ درصد کاهش یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: همچنین برای حمایت از نخبگان، شرکت‌های دانش بنیان و ایثارگران علاوه بر تخفیف ۵۰ درصدی پرداخت حق انتفاع، از ۱۰ درصد تخفیف دیگر نیز در این خصوص بهره مند خواهند شد.

وی در خصوص زیر ساخت های شهرکهای صنعتی گفت: ما وظیفه داریم نسبت به این موضوع اقدام و مشکلات آن را کنیم. این اقدامات در زمینه های فیبر نوری، برق، گاز و تلفن و غیره انجام خواهد شد، مگر آنکه زیر ساخت مناسب در آن منطقه وجود نداشته باشد.

یزدانی به اقدامات صورت گرفته در مناطق صنعتی گلستان نیز اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر ۹۱ قرارداد برای سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان امضاء شده که ۷۱ واحد آن پروانه بهره برداری دریافت کردند.

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید