Performancing Metrics

شورشیان تحت حمایت ترکیه برای حمله نهایی به «الباب» سوریه آماده می‌شوند | اتاق خبر
کد خبر: 386269
تاریخ انتشار: 15 دی 1395 - 14:00
ارتش آزاد سوریه اعلام کرد به زودی عملیات گسترده‌ای را برای آزادی شهر "الباب" در شمال سوریه از اشغال داعش آغاز می‌کند؛ عملیاتی که از آن با عنوان "ضربه نهایی" به داعش یاد می‌کند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، فهیم عیسی، فرمانده گردان "السلطان مراد"، یکی از گروه‌های ارتش آزاد سوریه اعلام کرد که ارتش آزاد آماده آغاز عملیات نظامی گسترده‌ای برای آزادی شهر الباب، آخرین مقر داعش در استان حلب است.

وی افزود: در صورت بهبود وضعیت جوی به زودی این عملیات را آغاز خواهیم کرد. داعش از غیرنظامیان در شهر الباب به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند. زمانی که عملیات آزادی الباب آغاز شد داعش خودروهای بمب‌گذاری شده خود را به میان غیرنظامیان می‌آورد. بین ۴۰ تا ۵۰ هزار غیرنظامی در شهر بودند اما بعد از فرار ساکنان این تعداد به بین دو تا سه هزار تن رسیده است. این اوضاع به داعش آسیب زیادی زده و نیروهایش در رعب و ترس به سر می‌برند؛ چراکه می‌دانند "ضربه نهایی" به زودی بر سرشان فرود می‌آید.

این عضو ارتش آزاد سوریه تأکید کرد که نیروهایشان بعد از آزادی شهر الباب به منبج خواهند رفت.

ارتش آزاد سوریه اخیرا با کمک ترکیه عملیات آزادی شهر الباب را آغاز کرد.

فهیم عیسی، درباره آتش‌بس سوریه گفت: این آتش‌بس "خوشحال کننده" است و ما امیدواریم که همچنان ادامه داشته باشد.

وی مدعی شد: "نظام سوریه در چندین منطقه دمشق این آتش‌بس را نقض کرده است. برخی شهرها و روستاها در حومه دمشق با ۱۲ بشکه مواد منفجره بمباران شدند. " ما امیدواریم این اقدام دیگر صورت نگیرد. همگان اکنون به این آتش‌بس امید بسته‌اند. غرب از متوقف نشدن جنگ در سوریه بهره می‌برد.

توافق آتش‌بس در سوریه پس از مذاکرات فشرده روسیه و ترکیه حاصل و از پنجشنبه‌ شب اجرایی شد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید