Performancing Metrics

60 درصد از واحدهای پرواربندی زنجان غیرفعال است | اتاق خبر
کد خبر: 386325
تاریخ انتشار: 16 دی 1395 - 18:34
رئیس اتحادیه دامداران استان زنجان:
رئیس اتحادیه دامداران استان زنجان با بیان اینکه خشکسالی و بیماری تب برفکی از دلایل کاهش تعداد دام در استان است، گفت: در حال حاضر 60 درصد از واحدهای پرواربندی زنجان غیرفعال است.

محمود محموداوغلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر 110 واحد دامداری صنعتی پرواربندی گوساله در زنجان با ظرفیت 17 هزار و 994 راس فعال است.

وی همچنین تعداد واحدهای دامداری صنعتی پرواربندی بره را 42 واحد با ظرفیت 16 هزار و 550 راس اعلام کرد و گفت: تعداد واحدهای صنعتی گوسفند داشتی نیز 11 واحد با ظرفیت 7 هزار و 390 راس است.

رئیس اتحادیه دامداران استان زنجان همچنین به تعداد دامداری‌های کوچک روستایی در استان نیز اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 291 واحد پرواربندی گوساله با ظرفیت 6 هزار و 280 راس در زنجان فعال است.

محموداوغلی با بیان اینکه تعداد واحدهای کوچک روستایی پرواربندی بره در زنجان 541 مورد است، گفت: ظرفیت این واحدها 35 هزار و 893 راس است.

وی با بیان اینکه تعداد واحدهای گوسفند داشتی در دامداری های کوچک روستایی استان نیز 71 واحد است، افزود: این واحدها دارای 5 هزار و 130 راس دام است.

رئیس اتحادیه دامداران استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها 40 درصد از واحدهای پرواربندی در زنجان فعال است، گفت: 60 درصد از واحدهای پرواربندی زنجان غیرفعال است.

وی با اشاره به کاهش دام‌های استان زنجان و تعطیلی واحدهای دامداری اضافه کرد: کاهش دام‌های استان دلایل مختلفی دارد که از جمله آن خشکسالی سال‌های اخیر، پایین بودن قیمت دام زنده، بالا بودن هزینه‌های تولید و نگهداری دام، افزایش هزینه‌های سوخت، هزینه‌های جانبی و کارگری است که هر سال افزایش می‌یابد.

محموداوغلی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز در نتیجه بیماری تب برفکی تعداد دام‌های استان کاهش یافت، اضافه کرد: هم اکنون دامداران وضعیت خوبی ندارند که یکی از دلایل، عدم حمایت دولت در ارائه تسهیلات بانکی با درصد پایین است.

وی با تاکید بر تقویت دام مولد در استان زنجان افزود: یکی از دلایل دیگر کاهش دام، کشتار دام ماده است که منجر به کاهش نسل شده است.


 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید